Uncharted: The Lost Legacy – plnohodnotná hra? (Recenze)

Herní série Uncharted patří dlouhá léta mezi to nejlepší, co si můžete na konzolích PlayStation zahrát. Každý vydaný díl rozpoutal doslova vlnu nadšení. Na svou dobu pokaždé excelentní audiovizuální stránka, skvělý příběh a výborná hratelnost. To je to, co chce každý hráč od vývojářů dostat a Uncharted to nabízí všechno v jednom balení!

Pro aktuální generaci PlayStationu je zde Uncharted kolekce (remaster prvních třech dílů) a Uncharted 4, které bylo tvůrci označeno jako poslední. To pochopitelně rozesmutnilo všechny herní příznivce. Studio Naughty Dog pouze příslibilo dodatek The Lost Legacy. K potěšení všech fanoušků Uncharted jsme se posléze dozvěděli, že se nebude jednat pouze o DLC, ale o plnohodnotnou hru.

A právě na Ztracené dědictví se mrkneme v dnešní recenzi. Původně zamýšlené DLC se ve hře opravdu projevilo. Poznáte to především na délce hraní. Nepočítejte s hrací dobou, na níž jste zvyklí z předchozích dílů. Dohrání The Lost Legacy zabralo přesně 7 hodin. Dá se tedy říct, že to splňuje nastavenou laťku herními tituly dnešní doby. Ty bohužel málokdy (čest výjimkám) trvají déle než 10 hodin.

Roli hlavních postav nyní zastává zlodějka Chloe Frazer známá z druhého a třetího dílu a Nadine Ross ze čtyřky. Znovu budete prolézat staré chrámy a hledat poklady. Nechybí spousta akce v podobě přestřelek, infiltrace nepřátelských základen, ani tolik oblíbené šplhání v dechberoucích výškách nebo několik logických hříček. Jednoduše řečeno – je to Uncharted se vším všudy!

S dvojicí hrdinek se vypravíte do Indie. Po vynikající městské honičce uprostřed válečné zóny se vydáváte do hor Západního Ghátu, abyste se vydali po stopách indických bohů a bohyní a nalezli bájný kel Ganéši. Objevíte se na velké mapě a pomocí džípu jezdíte od mise k misi a cestou vás samozřejmě čeká spousta překážek, které musíte vyřešit.

Pokud se rozhodnete dělat všechny nepovinné úkoly, pravděpodobně vás po chvíli začnou nudit. Docela často se totiž opakují – dojeďte na místo a vyčistěte oblast od nepřátel, případně vyřešte logickou hříčku. Celou dobu ale dobrodružství spěje do epického finále, ze kterého jsem byl opravdu nadšený.

Vizuální stránku hry snad nemá ani cenu komentovat. O Uncharted se ví, že vždy patří mezi špičku na herním trhu. V současnosti nenaleznete žádnou jinou hru, která by vypadala lépe. Po stránce hratelnosti nelze hře také moc vytknout. Snad jen to, že občas postava uskočí jinam, než plánujete, nebo se neschová tam, kde chcete. Většinou pak následuje smrt a vy si danou sekvenci musíte zopakovat.

Velkým plusem The Lost Legacy je přidaný multiplayerový režim. Ten je totožný s tím z Uncharted 4 a navíc obsahuje všechna DLC a několik novinek. Jednou z nich je kooperativní režim Survival Arena. Vytváření společných her funguje i napříč předchozího dílu, tudíž by měl být vždy dostatek hráčů.

The Lost Legacy se tváří jako plnohodnotá hra, ale je prostě poznat, že byla plánovaná “jen” jako DLC. Na pouhý dodatek je novinka příliš velká a na plnohodnotnou hru zase příliš malá. Proto hru můžete pořídit za 1199 Kč. Jestli je to přijatelná cena, to už necháme na vašem posouzení. Rozhodně byste si však nové Uncharted: The Lost Legacy měli zahrát.