Uprchlíci budou mít na olympiádě v Paříži vlastní fanouškovský kotel. K jeho vytvoření vyzvala Warner Bros. Discovery


Warner Bros. Discovery (WBD) dnes vyzvala všechny evropské olympijské fanoušky, aby vyjádřili podporu Uprchlickému olympijskému týmu. Mají tak učinit vytvořením nové fanouškovské komunity, kterou dají těmto sportovcům najevo, že mají jejich obdiv už během příprav na letní Paříž.

Uprchlický olympijský tým byl poprvé vytvořen před Letními olympijskými hrami v Riu 2016 z iniciativy prezidenta Mezinárodního olympijského výboru Thomase Bacha. Hlavním záměrem byla oslava olympijské solidarity – Letní olympijské hry v Paříži 2024 budou po osmi letech první letní olympijskou událostí, která přivítá diváky přímo v místě dění. Letošní hry jsou bezprecedentní právě i v postavení uprchlických sportovců, což je do značné míry dáno komplikovanou aktuální geopolitickou situací.

Podle Úřadu vysokého komisaře OSN pro uprchlíky momentálně na světě žije přes 114 milionů lidí, kteří přišli o domov z důvodu politické perzekuce nebo porušování lidských práv. Oproti posledním Letním olympijským hrám v Tokiu 2020 jde o 40% nárůst, oproti Riu 2016, kde uprchlíci soutěžili poprvé, je to zhruba dvojnásobek.

Mezinárodní olympijský výbor představil složení Uprchlického olympijského týmu na tiskové konferenci 2. května 2024. Členové a členky týmu byli převážně vybráni ze 73 účastníků stipendijního programu pro uprchlické sportovce. Žádost o podporu zranitelných komunit přichází ze strany WBD nedlouho po oficiálním oznámení.

„Sport má především spojovat. Je k tomu vybaven dostatečnou diverzitou a prostorem pro zdravé soupeření i rozvoj talentu nadaných sportovců. Naší specialitou je vyprávění příběhů, proto jsme se rozhodli odvyprávět ty, které jsou o tom, jak sport dává novou naději na perspektivní budoucnost lidem žijícím mimo jejich domov. Naše platformy mají dosah po celém světě, a tak je prakticky jisté, že se osudům těchto lidí a ohrožených komunit dostane zasloužené pozornosti,“ vysvětluje motivaci společnosti Scott Young, seniorní viceprezident pro obsah, produkci a obchodní operace ve WBD Sports Europe.

„Jsem hlavně rád, že nám s tím pomůže skvělá sportovkyně Yusra Mardini, která posílí náš tým expertů a bude z Paříže plnit roli jakési spojky mezi diváky a členy uprchlického týmu. Jejich příběhy si totiž zaslouží individuální přístup. Jde zatím pouze o první krok, další aktivity určené k podpoře uprchlického týmu budeme představovat postupně,“ dodává.

Nejpovolanější z povolaných

WBD chce letos Uprchlickému olympijskému týmu dopřát opravdu dostatek mediálního prostoru. V rámci dílčích produkcí se sportovci již teď spolupracuje a mapuje jejich přípravy na letní hry. Jak ale bylo naznačeno výše, tento intenzivní fokus si žádá i expertního průvodce, který s uprchlíky dlouhodobě pracuje a v komplikované problematice se orientuje. Takovým průvodcem bude právě plavkyně Yusra Mardini, která zastane roli speciální reportérky Eurosportu zaměřené jen a pouze na uprchlické sportovce.

Mardini je původem ze Sýrie a pod vlajkou unikátního olympijského týmu se zúčastnila již dvou olympiád – v roce 2016 bojovala o medaile v Riu de Janeiru, o čtyři roky později i v Tokiu. Zároveň působí jako ambasadorka dobré vůle při Úřadu vysokého komisaře OSN pro uprchlíky a její životní příběh byl zachycen v dokumentárním filmu Plavkyně (The Swimmers). Letos v létě si vůbec poprvé vyzkouší roli reportérky, která bude mít na starosti živé přenosy ze soutěží, ve kterých se očekává, že budou členové uprchlického týmu kompetitivní.

„Osobně to považuji za obrovskou poctu a příležitost. Moje úloha bude spočívat v tom, že budu přímo ze sportovišť komentovat výkony členů uprchlického týmu. Pro celou globální uprchlickou komunitu je to neskutečná příležitost, protože se těmto lidským příběhům konečně dostane zasloužené mediální pozornosti. My, jakožto sportovci, budeme konečně moci říct světu, proč děláme to, co děláme, s takovým nasazením. Byla bych moc ráda, kdyby k tomu diváci přistupovali tak, že teď je ideální chvíle mít otevřené srdce i mysl, a opravdu si poslechnout to, co tito lidé chtějí říct. V životě si toho zažili hodně a usilovně pracovali, aby se dostali tam, kde jsou dnes. Mám hroznou radost, když je vidím sportovat, čímž dokazují celému světu, že i uprchlíci mohou proměnit svoje sny v realitu,“ komentuje svou roli reportérky uprchlického týmu Yusra Mardini.

Jediný tým bez vlastních fanoušků

První fázi kampaně WBD na podporu uprchlických olympioniků odstartovala 3. května 2024 premiéra krátkého dokumentárního snímku, ve kterém vystupují členové uprchlického týmu. Film se odehrává na prázdném stadionu během jejich tréninku. Vzhledem k tomu, že jde o jediný z 206 účastnických týmů, který se během her nemůže spolehnout na podporu vlastních domácích fanoušků, se WBD rozhodla tuto absenci napravit a tento snímek má diváky vyburcovat k založení zbrusu nové fanouškovské komunity s cílem podpořit uprchlické sportovce, kteří v létě budou soutěžit na některých z nejproslulejších pařížských lokací.

Mediální společnost chce do této kampaně zapojit všechny dostupné prostředky, včetně jejích mezinárodních televizních stanic, streamovacích platforem i digitálních kanálů. Předpokládá se, že členové týmu dostanou dostatek prostoru na všech těchto úrovních. Například na internetových stránkách Eurosport.com budou ke zhlédnutí krátká first-person videa ze série Refugees‘ Voice a speciální obsahová nabídka dorazí i na platformy Max, discovery+ a Eurosport App. Půjde o speciální dokumentární a tematicky laděný watchlist, ve kterém nebude chybět snímek We Dare to Dream, za kterým stojí na Oscara nominovaný dokumentarista Waad Al-Kateab. Jde o reálné zachycení dramatických událostí, které předcházely účasti uprchlických olympioniků na hrách v Tokiu 2020.

Už tehdy tak WBD uvedla nové obsahové formáty, např. sérii Trailblazers, mapující osudy inspirativních sportovců, nebo talk show In Conversation, ve které ambasadoři dobré vůle OSN, např. Alphonso Davies z Bayernu Mnichov nebo americká plavkyně Katie Ledecká, vyzpovídávali uprchlické sportovce. Na těchto základech chce WBD stavět a získat pro tyto formáty širší publikum. Společnost se navíc v roce 2023 stala signatářem sportovního závazku pro inkluzi a ochranu uprchlíků, jehož iniciátorem byl právě Úřad vysokého komisaře OSN pro uprchlíky. Snaha o vytvoření fanouškovské komunity je součástí naplňování tohoto přijatého závazku.

Foto: WBD






architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě


Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli