DiRT Rally: Zapomeňte na zkracování trati, či opření vozidla o svodidla

Uběhl už nějaký ten měsíc, co se na herních pultech objevila zavodní videohra DiRT Rally. Nyní se dostala i do našich rukou a my jsme konečně měli možnost si jí zahrát. Při té příležitosti jsme pro vás hru zrecenzovali, a na úvod je třeba zmínit, že předčila naše očekávání a celosvětově sklidila nemalý úspěch. Testovali jsme na konzoli PlayStation 4 a za dodání hry patří velké díky distribuční společnosti Cenega.

Co vás ve hře čeká a nemine? Dokonale realistický pocit z jízdy, různorodost ovladatelnosti odlišných vozidel, rozmanitý výběr nastavení asistentů vozidla, které je potřeba si přenastavovat při změně klimatických podmínek na dané trati. Ovšem závod se dá dojet bez větších obtíží i s vypnutými asistenty řízení, akorát ovladatelnost už nebude tak jednoduchá. A samozřejmě nejdůležitější věcí ve hře, je naučit se správně pracovat s plynem a brzdou.

Ovladatelnost není nijak přehnaná a do cíle se s menší snahou dostane opravdu každý, ale smiřte se s tím, že jakmile během závodu uděláte jednu větší chybu, tak můžete zapomenout na první místo. Takže pokud jste soutěživý typ a chcete vyhrávat závod za závodem a získávat co nejlepší ohodnocení, tak se připravte na nemalé drama s pořádnou dávku nervů. Opravdu stačí sebemenší chyba a jste z trati ven, takže můžete rovnou zapomenout na zkracování trati, opření vozidla o svodidla, či o jakýkoliv přírodní povrch (krajnic). To vás akorát rozhodí a ztratíte cenné vteřiny.

Hru začínáte s menším obnosem peněz, která postačí na koupi nejzákladnějšího auta. Neočekávejte žádný příběh, šampionát se sestavuje z celkem šesti prostředí, které se skládají ze dvou až třech samostatných tratí. Ty jsou dále ještě rozděleny na několik kratších úseků, takže tohoto obsahu bohužel není zrovna moc. Plnohodnotně vám to však vynahradí skvělý zážitek z každého odjetého kola.

Dirt_Rally—2

Z počátku máte zpřístupněnou hrstku základních automobilů z 60. let a postupem času se vám budou otevírat novější a lepší auta. Čím lépe se budete umísťovat, tím více budete získávat více bodů, které jsou potřeba právě pro koupi nového vozidla nebo restartování závodu. Dále také na nutné opravy a najmutí zkušenějších mechaniků, kteří pracují kvalitněji a hlavně rychleji.

Ve hře na vás čeká relativně velký počet aut, bavíme se pak o vozidlech světových značek jako jsou Subaru, Lancie, Ford či Audi. Na závěr už stačí jen připomenout, že pokud hledáte skvělou závodní hru s realistickým ovládáním a už vás nebaví vyhazovat peníze za špatné nosiče, tak DiRT Rally je hra právě pro vás.

Dirt_Rally—1

Plusy: skvělá grafika, úchvatný zvuk, realná fyzika, výběr vozidel
Mínusy: chudý obsah a multiplayer dirt rally recenze