Banger Reviews: Skepta – Konnichiwa

Minulý pátek, konkrétně 6. května jsme se konečně dočkali dlouho očekávané desky Konnichiwa, kterou nemá na svědomí nikdo jiný než Skepta. Od jeho posledního alba Doin’ It Again uběhlo dlouhých pět let a po ohlášení čtvrté studiové desky byli grimový fanoušci plní očekávání, jak vlastně celý projekt dopadne. Album už je venku pár dní a my jsme si o něm konečně mohli udělat ucelený obrázek.

Minulý rok se Skepta objevil po boku Kanye Westa při předávání cen BRIT Awards. Tohle vystoupení vedlo k tomu, že se grime začal dostávat do povědomí umělců a posluchačů po celém světě, zejména pak ve Spojených státech. Cestu ke grimu si našel také jeden z nejúspěšnějších hudebníků Drake, který se dokonce podepsal pod label Boy Better Know.

Se stále blížícím se datem vydání avizované desky, se začaly rojit ven informace o hostování hned několika amerických rapových hvězd. Hodně fanoušků bylo ohledně těchto kolaborací skeptických. Přece jenom britská rapová kultura a ta americká je úplně jiný šálek kávy, snad ve všech hudebních a kulturních směrech. Je nutno podotknout, že si grimová kultura bezpochyby zaslouží zvýšenou pozornost jak ze strany fanoušků po celém světě, tak i rapových mega stars jakými jsou právě Drake, Kanye a spousta dalších. Na druhou stranu, jak již bylo zmíněno, jedná se o úplně odlišné světy, které spolu nemusí vždy tak úplně ladit.

Co se releasu alba Konnichiwa jako takového týče, jedná se bezesporu a velmi vydařený projekt. I přesto, že jsme ty nejlepší singly z desky mohli slyšet už před jejím releasem, najdou se zde tracky, které určitě stojí za zmínku. Hned druhý track na albu s názvem Lyrics, kde se vedle Skepty představil Novelist, přináší typickou grimovou tvrdost, na kterou jsme se všichni těšili. Ovšem neméně povedené jsou i singly Corn on the Curb s Wileym a Chipem. V neposlední řadě podle nás patří k tomu nejlepšímu, co se na albu objevilo i záležitost Crime Riddim. Singly jako That’s Not Me, Shutdown či Man nemusím jistě v tuto chvíli už poněkolikáté vyzdvihovat.

Co se týče spolupráce s americkými rappery, Skepta si pozval jména jako A$AP Nast, Young Lord a Pharrell Williams. Ze singlu Ladies Hit Squad, ve kterém se představil právě Nast můžeme cítit asi největší vliv americko-britské kolaborace, a to nemluvě o videoklipu, který se nese v přesně takovém duchu. Velmi nás zajímalo jak asi dopadne singl Numbers s již zmíněným Pharrellem. Upřímně řečeno, singl Numbers je podle mě zdaleka nejslabším kouskem na albu. I když produkce, na které se Pharrell sám podílel nezní vůbec zlá, Pharrellův rap zde velice pokulhává a vůbec se ke Skeptovi, ani celkovému konceptu nehodí.

Sečteno podtrženo, album Konnichiwa je jednoznačně povedeným releasem a v roce 2016 se prozatím řadí zdaleka k tomu nejlepšímu, co vyšlo. Oproti tomu nás deska přesvědčila o tom, že i když se americko-britské kolaborace mohou zdát zajímavé, tak asi úplně nejsou tím, co by grimový fanoušek potřeboval slyšet. A jaký názor máte na Skeptovu čtvrtou studiovou desku vy? Vaše dojmy nám zanechte v komentářích.