Banger Reviews: Riff Raff – Peach Panther

Jeho hudba je notně kontroverzní, ale nelze popřít, že Riff Raff je jednou z nejzajímavějších postav současné rapové scény. Horst Christian Simco alias Jody Highroller pochází z rodiny německých Židů, kteří unikli holokaustu. Narodil se v texaském Houstonu v roce 1982 a hudebně je činný už od roku 2005. Za svou kariéru pak prostřídal a zvládnul ledacos, největší věhlas si ale vysloužil v posledních pár letech, kdy začal rapovat do často EDM instrumentálek.

PEACH PANTHER AT BEST BUY NOW

Fotka zveřejněná uživatelem RiFF RaFF JODY HiGHROLLER (@jodyhighroller),

Spolupracoval s nyní již legendárním Diplem, který z velké části ovlivnil zvuk jeho debutu Neon Icon. Ten spatřil světlo světa v roce 2014 a nyní jsme se konečně dočkali pokračování. Dámy a pánové, seznamte se s deskou Peach Panther.

Oproti Jodyho prvotině se zvuk posunul trochu jinam (logicky). Největší stopu zde zanechali Top Secret Productions, kteří se podepsali hned pod čtyřmi skladbami. Sound se sice žánrově vrací více k rapu, ale žádný strach; jednoduché party záležitosti jako Syrup Sippin’ Assassin by si rapper mohl odpustit asi jen s velkým sebezapřením.

Riff Raffovy texty si drží svůj styl. Jeden by až řekl, že jde o nějakou šablonu, která do jednotlivých barů následně veskrz náhodně přidá jméno módního domu Versace. Ale teď vážně – Riff Raff dokáže být nad věcí, vtipný a zároveň velmi trefný. V záležitosti 4 Million se prezentuje tím, že nemá vůbec žádný problém s tím, když loni vydělal pouze čtyři miliony dolarů, v následující skladbě Chris Paul už je nám jasné proč. Interpret je prostě baller tělem, duší a především svým vyznáním. Umí prodat svou výstřední image a jeho fanoušky to setsakramentsky baví.

Ještě jednou se budu opakovat; Riff Raff je výstřední a egocentrická persona, jejímž největším přínosem pro rapový žánr je právě on sám. Možná to zní prapodivně, ale co tím vlastně myslím?

Nehledejte tady opravdu nějaký ten storytelling. Jody rád mluví o sobě. Nepotřebuje svým posluchačům předat nějaké hluboké poslání. To by spoustě staromilců mohlo být silně proti srsti, ale proč by to vlastně měl být problém? Peach Panther je čistě odpočinková deska, kterou si jen stěží budete přehrávat ve chvílích, kdy chcete načerpat nějakou novou inspiraci pro život. Riff Raff se nesnaží prodat vám zajíce v pytli; jeho fanoušci přesně ví, jakou tvorbu pro ně umělec vaří a takové se také dočkají. V každé písni, v každé vteřině.

Z hostů na desce hledejte Gucci ManeaDanny Browna nebo třeba aktuálního krále hitparád G-Eazyho. Pozvaní předvedli veskrze dobrý výkon, ovšem největší pozornost stále zůstává u hlavního protagonisty. A tak to má přece být. Jestli můžeme albu něco výraznějšího vyčíst, tak snad jen jeho krátkou stopáž. Ale lepší, než přeskakovat tracky, no ne?

√ 8,5/10

ppanther-cover-web-review

Fyzickou kopii v těchto dnech seženete například v pražském obchodě Music Town