Postapokalyptická survival hra This War Of Mine: The Little Ones je opravdovou výzvou

V naší zatím poslední recenzi bychom vám rádi představili skvělou hru This War Of Mine: The Little Ones od studia Deep Silver. Zapínal jsem hru s tím, že jsem viděl pouze trailer, ze kterého mi přišlo, že půjde o klasickou oddechovou 2D hru s lineární kampaní a ponurou, postapokalyptickou atmosférou. No, pravdu jsem měl jen v té atmosféře, zbytek je však úplně jinak. Hra má sice jakýsi příběh, ale za to jen jediný úkol – přežít.

Hned po stisknutí tlačítka start jste bez jakýchkoliv větších vysvětlivek vhozeni přímo doprostřed nehostinného a pustého světa, ve kterém je nedostatek úplně všeho. Úvodní obrazovka vám nastíní situaci: dlouhotrvající válka zpustošila svět natolik, že přeživších zbylo jen málo a pokud přežili, trápí se bídou, nedostatkem surovin a také neustálým strachem z nájezdníků.

Stačí trocha inteligence, a i bez návodu vám dojde, co je cílem hry. Prostě musíte přežít. Začínáte ve svém úkrytu, kterým je rozpadající se několikapatrový dům. V mé verzi (hra skoro pokaždé vygeneruje jinou) jsem začal se třemi přezivšími a také naštěstí na jaře, takže jsem se hned nemusel starat o dodávání tepla. Každý má své osobité vlastnosti a výhody, které se vám budou ve hře hodit, jeden je kuchař, druhý zase rychle běhá a tak podobně. Velmi těžké je se hned na začátku rozhodnout, co vybudovat. Postele, aby nebyly postavy unavené? Vařič na lepší jídlo? Pracovní stůl, na kterém můžete vyrábět zbraně? Na začátku se vám rozhodně všechno najednou nepodaří a tak musíte při hraní opravdu přemýšlet.

Suroviny se dají získat několika způsoby. Jako první jsem prozkoumal úkryt, ve kterém se dají najít věci na vybudování alespoň jedné postele a nějakého toho vařiče, či pracovního stolu. Dálší způsob je noční prohledávání opustěných i obydlených míst. Poslední možností je pak výměnný obchod s jiným přeživším, který čas od času zaťuká na vaše dveře.

Hned první noc máte na výběr z několika míst, do kterých se můžete vydat na lov surovin. Každé z nich má nějaké atributy, v nějakých narazíte na nebezpečí. V dalších zase na přátelské lidi. Je však dost pravděpodobné, že pokud si nedáte pozor, hned na jedné z vašich prvních výprav vám zemře postava, jako se to stalo mně. Mezitím, co jste pryč, vašemu příbytku hrozí napadení a vyrabování, v horším případě i zranění ostatních postav. Proto je dobré se co nejdřív vyzbrojit, a nechat alespoň jednu postavu přes noc na stráži.

Bohužel, jak jsem rychle zjistil, zbraně se neshánějí vůbec jednodušše, a tak prvních pár nocí budete muset přečkat s nadějí, že váš dům zůstane nedotčen. Dále mě také překvapilo, jak lehce se dá zemřít. Na save button zapomeňte a tak vám při úmrtí postavy nezbývá nic jiného, než pokračovat s méně postavami, nebo hru restartovat. Naopak plusové body bych hře dal za skvělou depresivní atmosféru, která vás svojí ponurostí a sklíčeností zaručeně vtáhne do děje.

This War Of Mine: The Little Ones by neměli vynechat fanoušci, kteří si libují v survival žánru. Hra je opravdovou výzvou a pokud vám nevadí, že má slabší příběhovou linii, rozhodně by neměla chybět ve vaší sbírce. Za poskytnutí hry pro recenzi děkujeme společnosti Cenega.cz.

this war of mine recenze