Jak dopadla kniha Photoman od Derecka Hard?

Svou premiéru včetně samotného křtu v pražském klubu Zephyr si ke konci roku 2014 odbyla audiovizuálná komiksová kniha Photoman, jejíž zpracování a realizaci má na svědomí street culture a pop-art fotograf > Dereck Hard. Tato kniha se po ohlášení stala velmi očekávanou a to mimo jiné díky faktu, že její vizuální stránku doplňuje soundtrack, který dává celé záležitosti zcela jiný rozměr. Herecké obsazení Tomáše Hanáka a Jamese Cola, jenž se podílel i na soundtracku, už jenom zvýšilo naše očekávání na maximum.  A jak to tedy celé podle nás dopadlo?

Dereck doporučuje před samotným čtením knihy stáhnout smartphone aplikaci, ze které si následně pouštíte výše zmíněný soundtrack k jednotlivým kapitolám. Tento vcelku originální nápad je určitě příjemnou a vítanou změnou pro všechny čtenáře. Celý nápad jen trochu ruší fakt, že mezi každou kapitolou musíte sáhnout po telefonu a přepnout na další track, ale to je maličkost. Tvůrcem soundtracku je přední urban music producent Dryman, který myslím bravůrně zvládl vystihnout jednotlivé scény a převést je do jejich finální audio podoby. O zpěv ústřední písně se postaral skvělý soulový a RnB zpěvák Martin Svátek, kterého doplnil rapper James Cole. Spojení těchto dvou umělců se mi samotnému dost zamlouvá, takže proč ne?

10888179_646860388773253_1164313215_n

Celý příběh výše zmíněné povídky je převeden do 150 obrazů – fotografií, které text dále obrazově rozvíjejí. Fotografie jsou desaturované s akcentem na barevné prvky, ve stylu amerických komiksů. Samotným fotografiím se nedá vůbec nic vytknout, zde Dereck předvedl opravdu úctyhodný výkon, za který si zaslouží pochvalu i od těch nejlepších v oboru. Jen z příběhu mám trochu smíšené pocity. Skvělá zápletka, která vás totálně vtáhne do děje, je na závěr zabita, tak trochu plitkým nic moc neříkajícím koncem. Tento fakt ve mě trochu kazí celkový dojem, z jinak poměrně zajímavého počinu.

Dryman – PHOTOMAN! ft.James Cole & Martin Svátek (photoclip)

Jakožto komiksový fanda si nejsem s hodnocením celého projektu úplně jistý, ale za to jako fanoušek fotografie, můžu říct, že by tento počin neměl chybět ve vaší knihovně. Photoman si ode mě získal pomyslných sedm bodů z deseti možných.

Photman by Dereck Hard

7/10