Poslechli jsme si Drymanův očekávaný mixtape Eins Zwei Dryman 2. To musíš slyšet!

Druhé pokračování Drymanova mixtapu Eins Zwei Dryman je už nějakou dobu ohlášený projekt, který se na světlo světa dostal právě dnes. Nám se však podařilo ukořistit ho o týden dříve, a tak jsme si na jeho obsah pěkně posvítili. Jak se producentovi z Mělníka tohle dílko povedlo a co na něm najdete oproti volume 1? Čtěte níže a dozvíte se třeba i to, k jakému singlu se nyní dokončuje videoklip. Ale teď už pěkně popořádku…

a

Dryman se rozhodl vypustit Intro a jako první věc je na desce jednoduše pojmenovaná skladba Grime, nastiňující koncept celé desky, který vypadá nějak takto – jedna tvrdší věc střídá druhou, zároveň si však zachovává svůj styl a žánrově je ve finále mnohem barevnější, než Drymanova předchozí tvorba. Na celém projektu najdete pouze jednu čistě instrumentální věc, jinak se na každém tracku podílel minimálně jeden MC či zpěvák, proto se u této stránky CD trochu pozastavím. Ačkoliv je většina tracků v našem rodném jazyce, Dryman na tape dostal i skvělé interprety z UK. Z toho šest jich je hned ve zmíněném úvodním tracku, k němuž se mimochodem momentálně připravuje videoklip.

Vypíchnout bych chtěl hlavně jméno John E Clayface, jež je dle mého názoru naprosto nedoceněný interpret a jsem upřímně rád, že se mu dostalo pozornosti v Česku. Co se UK MCs týče, za zmínku ještě určitě stojí třetí skladba, což je Pelikannův remix na Drymanovu garage věc So Much Love. Avšak track je pojatý jako mash-up se skvělým bangerem Riddin Dim Dim od Row D.

Co se týče českých interpretů, na mixtapu najdete jak předem oznámená jména jako Toxxx, Smack, James Cole nebo White Russian, ale i méně známé tváře, které mě velmi pozitivně překvapily. Gumbgu rapující do 140 bpm potvrdil svou pozici momentálně nejlepšího slovenského interpreta, Tchagun se vypracoval na Smackovu úroveň a ačkoliv je track Space Trip starší záležitostí, v Drymanově zremixovaném podání se jedná o jeden z highlightů celé desky. Stejně povedené jsou i skladby s Extrémními Primáty nebo mladým Skrypkem. Když už mluvím o českých rapperech, nelze samozřejmě opomenout hymnu Slow Mode 3, v níž se potkali Igor, Marat, Hugo Toxxx a Smack. Zároveň se také jedná o jednu z mála věcí, která nemá klasický Drymanův nasekaný a tvrdý zvuk. Uhlazený trippy podklad se skvělým vizuálem ale všem rapujícím sedl na výbornou.

Zvukově se na tomto releasu kromě Drymana podílelo několik dalších producentů, mimo jiné skvělý Pelikann z Anglie, český John Soulcox nebo A51 rider Wbwoy. Na desce samozřejmě převládá Grime, v několika věcech ale Dryman balancuje na pomezí Grime music a jiných ostrovních žánrů jako Dubstep, Drun’n’Bass nebo UK Funky.

Eins Zwei Dryman vol. 2 je ve výsledku velmi povedenou záležitostí, Dryman se neopakuje a naopak se zvukově posunul, a to nejen dopředu, ale i do stran. Nesnaží se svézt po stokrát vykradeném grime soundu začátku milénia, který se teď snaží dělat každý druhý, a jako bonus se mu povedlo dotáhnout spoustu skvělých MCs. Za nás velmi povedené dílo, které můžeme jen a jen doporučit. Mixtape můžeš objednávat zde.

123x
PRODUCED BY DRYMAN
MIX & MASTER – JOHN SOULCOX & DRYMAN