Streetwear History #3: Supreme


V pokračování našeho seriálu se podíváme na další legendu. Její počátky se ale místo surfingu točily okolo dalšího “prkénkového” sportu – skateboardingu. Pokud jste její jméno nikdy neslyšeli, asi posledních 20 let spíte. Řeč je samozřejmě o Supreme.

Stejně jako u Stüssy, Supreme také vzniklo úplnou náhodou. V roce 1994 James Jebbia pozoroval vzestup právě Shawna Stüssyho na vrchol a řekl si, že to nenechá být jen tak. Ačkoliv nikdy doopravdy neskejtoval, rozhodl se otevřít  si malý obchod v New Yorku. Zdálo se mu, že všechny značky v té době byly zaměřeny spíše na mladší skaters. V New Yorku to byli ale lidé, pohybující se kolem 18-25 let, kteří chtěli jak vzhledově tak kvalitativně něco trošku jiného, než děti ve věku 13 let. Proto se hlavním Jebbiovým cílem staly kvalitní produkty s “dospělejším” designem. London storeNewyorský obchod se stal jakýmsi “domovem” pro tehdejší teenagery, kteří jaksi nezapadali do společnosti. Někteří tam pracovali, někteří skejtovali a pár z nich dokonce ani nemělo kde bydlet. “Obchod byl takové útočiště pro nás všechny, s problémy v rodině i životě. Nehledě na cokoliv, vždycky jsme věděli, že nás tam čeká pivo, jídlo, ale i kamarádi“, řekl v jednom rozhovoru Aaron Bondaroff, který v té době předčasně ukončil střední školu a žil na volné noze. Dnes je z něj uznávaný galerista.

Již od začátku se James rozhodl prodávat všechny kousky v limitovaných počtech, z jednoduchého důvodu, nechtěl skladovat přebytečné kusy co se neprodají. Možná i díky tomu přežila Supreme na vrcholu už dlouhých 20 let. I přes vysoké ceny (skoro 200 dolarů za mikinu, 400 za bundu) je většina kousků okamžitě vyprodána a lidé jsou ochotni čekat dlouhé fronty i několik desítek hodin při každém novém releasu. Cena mikin pak v nejrůznějších dražbách stoupá až do výše 500 dolarů, což samo o sobě mluví o tom, jak je značka žádaná a exklusivní.

Za dvacet let své existence Supreme spolupracovali s množstvím jak známých osobností hudby a fotografie (Tyler, the Creator, Three Six Mafia, Lady Gaga, Terry Richardson a mnoho dalších), tak i s největšími značkami na scéně (Nike, The North Face, BAPE, Levi’s, Vans nebo Timberland). Na exkluzivitě přispívá i fakt, že se produkty dají zakoupit pouze na oficiálních stránkách nebo v jedné ze sedmi poboček ať už v New Yorku, Londýně nebo třeba Tokiu. Supreme Nike AF1

Supreme Air Force Ones, o kterých se můžete dočíst i zde Supreme x The North FaceSupreme x The North Face
Jak sám zakladatel říká: Supreme needs to be cool to survive. Jaký máte názor vy? Je Supreme jen předražená značka, kterou může mít kdokoliv s penězi, nebo James hraje chytrou hru jak vydržet na vrcholu tak dlouho jak to jen půjde?






architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě


Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli