Banger Reviews: Zběsilý a návykový Overwatch aneb svět potřebuje hrdiny

Celosvětově známá firma Blizzard má na triku řadu známých a kvalitních herních titulů, jako je například série Diabla, Warcraftu, nebo Starcraftu. Tato firma na herním trhu působí už od roku 1991 a jejich první hra byla Lost Vikings, kterou mnozí z vás už nepamatují. Nejvíce se však proslavili právě sérií Warcraft a to nejen jako strategií, ale i jako nejznámějším MMORPG vůbec World of Warcraft. Uběhla dlouhá doba od chvíle, kdy Blizzard přišel s nějakou novinkou, ale dočkali jsme se. Vývojáři se rozhodli zavítat do pro ně neznámých vod first person stylu hry, kterým je zběsilý, ale návykový Overwatch. A právě na ten jsme se zaměřili v naší nejnovější recenzi. Za dodání hry pro Playstation 4 děkujeme společnosti ABC Data.

Příběh je prostý, ale ani neurazí. Je to v podstatě o organizaci, která chránila nevinné, držela zlo zkrátka a nyní je v důchodu. No a co se nestalo… Jak všichni víme, tak padouši nikdy nespí, takže znovuzrození naší hrdinské organizace dobra bylo nevyhnutelné. Každá postava má svůj charakter a svoji specifickou minulost. Přímo ve hře se kromě úvodního filmečku o událostech světa Overwatch moc nedozvíte, ale na internetu koluje řada komiksů a hezky zpracovaných krátkometrážních filmečků přímo od tvůrců s jednotlivými hrdiny, které vás zajisté vtáhnou do děje.

Overwatch je hra pro více hráčů založená na kooperaci týmu. Bez toho si prostě nezahrajete. Máte na výběr z několika režimů. Možnost Quick play vás připojí do hry s jinými hráči z celého světa. Možnost Trénink vám umožní v kostce nahlédnout, jak se hra hraje a vyzkoušet různé praktiky. Dále režim Custom play, kde si můžete zahrát s přáteli vlastně nastavenou hru. A poslední Brawl, který jednou týdně mění specifická pravidla. Během mého recenzování šlo například hraní pouze za jednoho hrdinu bez možnosti výběru. Mapy i postavy jsou designované tak, aby si každý hráč užil hru naplno. Hratelnost, jak jsem již zmiňoval, je velmi návyková a rychle si na ni zvyknete, ale pokud jen na chvíli ztratíte koncentraci bude to pro vás osudné.

Všech 21 hrdinů má své vlastní unikátní schopnosti, z čehož jedna je speciální a její načtení zavísí na vašem konání v zápase. Ovládání schopností je celkem snadné a lehce si na něj zvyknete. Většina postav má hlavní a sekundární útok a tři schopnosti z čehož jedna je právě speciální. Všichni hrdinové jsou rozděleni do čtyř skupin. Offensive – což jsou postavy založené na útoku a udělování velkého poškození nepřátelům. Defensive – postavy, které jsou založene převážně k bránění a udržování si nepřátel od těla. Tank – tihle mazlíčci dominují svým velkým zdravím a schopností přežít v boji. A poslední Support – kteří se snaží udržet celý tým naživu pomocí svých podpůrných a léčivých schopností. Osvojení a plné nasazení je klíčem k úspěchu každého hrdiny. A že jich není málo.

Samotná hra disponuje zatím jen třemi módy. První je klasický Control, kde máte za úkol obsadit kontrolní bod dřív než váš soupeř a udržet ho po určitou dobu. Další je Escort, kdy jedna strana má za úkol doprovodit náklad po určité trati do cíle, přičemž opoziční tým se je snaží zastavit, dřív než se tak stane. Třetím a posledním módem je Assault, kde se utočící a bránicí týmy musí zmocnit nebo ubránit určitý kontrolní bod. Pokud se to bránícímu týmu nepovede, má ještě jednu šanci se druhým bodem, který je však poslední a pokud se ho útočníci zmocní nastává konec hry.

Nemůžu opomenout fakt, že se to vše až nehezky podobá známé hře Team Fortress 2, ale zde je v nabídce mnohem větší počet hrdinů a možností, jak nepřátelský tým porazit. Je pravda, že občas vznikne na bojišti takový chaos, že jste rádi, že víte, kam šlapete. Jsou tu totiž místa, kde když jen špatně ukročíte, ukročíte naposled. Nehledě na to, že mnozí hrdinové mají odhazovací schopnosti a tak si ve shazování ostatních opravdu libují. Proto je lepší hrát s přáteli, se kterými se domluvíte na taktice a výběru hrdinů, abyste si ušetřily nervy a ovladač. Obsahu není moc, ale ani málo. Pozitivní také je, že jakékoliv přídavky do hry, včetně hrdinů a nových map, budou součástí bezplatných aktualizací. Brzy se snad dočkáme i hodnocených zápasů, které hru posunou zase o kousek dál.

Součástí hry je také úrovňový systém. V průběhu hraní získáváte množství zkušeností za zápasy, podle toho jak jste si zrovna v daném zápasu vedli. Hodnotí se nejen výhry a prohry, či smrti a zabití, ale i jak dlouho jste zabírali kontrolní bod a podobně. Za určitý počet zkušeností dostanete další úroveň, což znamená v podstatě jen to že ostatní uvidí, jak na tom jste. Zároveň, což je o něco zajímavější, s každou úrovní získáte Lootbox, ze kterého vám můžou vypadnout rúzné kosmetické úpravy hrdinů.

Na grafice je poznat, že se jedná o „klasický Blizzard“. Je krásná, uhlazená, barevná… Prostě pastva pro oči. Je vidět, že si autoři dali opravdu záležet na každém detailu jak jednotlivých postav, tak i map, na kterých se zápasy odehrávají.

Hudba a zvukové efekty jsou nedílnou součástí každé hry a Overwatch není výjimkou. Dramatické stupňování, když se hra blíží ke konci, zapříčíní nejedno propocené tričko nebo i hůř. Každou postavu doprovází unikátní dabing a hlášky, které navozují skvělou atmosféru v každém zápase. Navíc nelze opomenout to, že každý hrdina při použití své speciální schopnosti vytrousí specifickou hlášku, která má tak trochu naznačit, že si má soupeř dávat pozor. Někdy je to dosti klíčové, protože některé speciální schopnosti jsou opravdu smrtící dokonce pro celý tým. Na konci zápasu se všem zůčastněným přehraje takzvaný Play of the game, kde se ukáže pasáž hry jednoho hrdiny, která byla údajně nejlépe zahraná. Na tom by chlapci z Blizzardu měli ještě trošku zapracovat, protože někdy hra vybere opravdu nudnou část hry.

Shrnuto podtrženo, Overwatch je velmi kvalitním titulem, kterým Blizzard dokázal, že hry dělat prostě umí. Navýková, kooperativní a zběsilá střílečka, která nadchne nejednoho zatvrzelého hráče. Jsou zde momenty, kdy máte největší chuť rozmlátit ovladač a odejít od toho, ale neuděláte to, protože ta další hra bude prostě lepší. Hra vás vtáhne a nepustí. Možná by se hodilo vybalancovat některé hrdiny, ale dejme tomu čas. Vývojáři v Blizzardu na tom zajisté zapracují.

Někomu by se taky mohlo zdát, že za takové peníze nemá hra dost obsahu, což je možná na jednu stranu pravda, pokud bychom nevěděli, že Blizzard se o své hry s láskou stará. Dalšího obsahu, který bude součástí bezplatných aktualizací se dočkáme už brzy. Pokud máte k dispozici neustálé připojení k internetu, máte rádi tento styl, pár kamarádů a chuť si pořádně zastřílet, neváhejte. Overwatch vás prostě bude bavit!

overwatch recenze