Banger Reviews: Juicy J & Wiz Khalifa (TGOD Mafia) – Rude Awakening

V našich očích jsou oba dva protagonisté projektu, který si dnes rozebereme, poněkud výjimeční. Juicy J světu přinesl hudební skvost jménem Three 6 Mafia a je legendární postavou americké rapové scény. Tento post mu už nikdy nikdo nesebere. Na svém typickém zvuku pracuje více než 20 let a vytříbil ho do podoby diamantu. Ani dnes ovšem nezní nijak zastarale, ba právě naopak. S Khalifou je situace jiná. Na scéně není zdaleka tak dlouho, stejně si však dokázal prorazit cestu i mimo žánr a na dnešní hudbu (nejen rap) má poměrně velký vliv.

Když se před lety tihle dva spojili ve Wizově hnutí Taylor Gang, pomohlo to všem zúčastněným. Juicy v labelu zastupuje roli hlavního A&R, který dojlíží na vše důležité, co se hudební produkce týče. Toto spojení Juicymu dodalo na čerstvosti, pomohlo mu získat nové fanoušky z řad, do kterých by jinak možná nikdy nedosáhnul. Wiz zase získal na jakési legitimitě. Juiceman v rapovém světě zkrátka platí za pojem.

Mají za sebou tunu společných kolaborací, ale až nyní spojili síly a vytvořili komplexní projekt. Jejich nové uskupení nese název TGOD Mafia a jejich album zase Rude Awakening. Pro mnoho z nás je to opravdu velmi tvrdé probuzení. Nezapomínejme ani na producenta TM-88, který celou věc zaštítil svými beaty a vtiskl tak desce i svou neopakovatelnou stopu.

Celkem na ní nalezneme 16 věcí. Singl All Night už asi všichni známe, mezi všemi ostatními nás ovšem zaujal dost možná nejméně. Jediným hostem je Juicyho starší bratr Project Pat, jenž nám ve skladbě Breaking News předvedl svou značkovou flow.

Nemá ani význam příliš se rozepisovat o jednotlivých skladbách. Celá deska funguje výborně jako celek; velkou mírou za to může i přítomnost jediného producenta a minimum hostů. Juicy zde pak má jasnou převahu. Nejenže v drtivé většině případů nadělil rovnou dvě sloky, zatímco Wiz jen jednu. Tento styl produkcí mu zkrátka sedí více. Tím ale nijak nechceme shazovat Khalifu. Rozhodně má co nabídnout a jeho přítomnost je vskutku vítaná.

Lyricky se deska Rude Awakening nese v klasickém duchu. Drogy, ženy a rapový život. Není to ale vůbec tak povrchní, jak to může znít. Člověk si zde dokáže najít i notnou dávku motivace, věřte mi.

√ 8/10

tgd-cvr