„Sedavé zaměstnání není nic pro mě, rád komunikuji s lidmi,“ říká stále usměvavý Daniel Cíba


Vypadá to, jako by se pro tuhle práci skoro narodil. Miluje komunikaci s lidmi, k níž patří i umění odhadnout zákazníkovy chutě. Je společenský, neustále dobře naladěný a stejně tak odchází z cukrárny i zákazníci. Navíc za pultem jej nejde přehlédnout. Jeho vlasy obarvené na růžovo ho odhalí na první dobrou. Takový je 22letý Daniel Cíba, prodavač u Cukráře Skály.

Jak jste se dostal za pult?

Moje cesta byla trochu složitější. Původně jsem vyučený malíř-lakýrník, ale kvůli rychlým penězům jsem už za studia měl brigádu v Malostranské, kde jsem dělal číšníka. Po škole jsem se rozmýšlel, co dál. Jsem komunikativní typ, a tak mě představa běhání se štaflemi a malířskou štětkou v ruce moc nelákala. Navíc malíř potřebuje na začátku pořídit spoustu věcí, třeba i auto. Zůstal jsem proto v Malostranské, ale tím, že je zaměřena na turisty, nebyla tam taková odezva, kterou bych očekával. Chtěl jsem se navíc posunout dál. Do toho přišel covid a já musel z gastra pryč. Zkusil jsem pracovat v administrativě, ale rychle jsem zjistil, že sedavé zaměstnání není nic pro mě. Pak jsem objevil inzerát na prodavače u Cukráře Skály, šel jsem na pohovor a od února letošního roku jsem už tady.

Co přesně vaše pozice obnáší?

Především zodpovědnost. Máme hodně objednávek přes náš e-shop i Rohlík.cz, zároveň i více poboček, kam musíme připravovat věci. Je to spousta práce, aby bylo vše, jak má.

Popíšete nám svůj typický pracovní den?
Jakmile přijdu do práce, zapnu vitrínu. Pak do ní vyskládám zákusky a vydávám objednávky, které jsou připravené. Pokud přijdou lidé jen tak na blind, rád jim poradím, co si vybrat.

Musel jste se toho hodně naučit?

Hlavně zákusky 😊. Musel jsem je nejdřív všechny ochutnat, abych věděl, jak je mám prezentovat vlastními slovy. Ale mám rád sladké, takže to bylo příjemné. Pak jsem se musel naučit komunikovat s lidmi, nebýt na ně tak hrrr. Každý zákazník je jiný, a proto je potřeba umět odhadnout, jak na něj mluvit a co mu nabídnout.

Práce vás asi hodně baví, že?

Baví mě to moc. Hlavně mě baví, že pracuji s panem Skálou, který do práce dává 120 %. Je tu odnevidím donevidím. Pro nás je to skvělá motivace, když vidíte šéfa každý den, a ne jen jednou za týden.

Chtěl byste na své práci něco změnit?

Současná práce mě hodně baví a jsem vlastně spokojený tam, kde jsem. Baví mě lidem rozšiřovat obzory a mám vždycky radost, když se vrací. Měl jsem třeba zákaznici, která si přišla na zmrzlinu. Ten týden jsme měli zrovna limitovanou edici mák s višní. Paní zrovna měla takové světle růžové vlasy, a tak když se mě ptala, zda si má dát čokoládovou s kardamomem, nebo višňovou, jsem jí řekl, že čokoládovou budeme mít pořád, ale ta višňová je limitovaná, navíc jí bude ladit k vlasům. Paní se uculila a dala si višňovou. Přesně takové situace mě v práci baví.

te nějaký vzor?

V práci rozhodně pana Skálu. V životě se ale snažím se rozhodnout vždy tak, jak uznám sám za vhodné. A vychází mi to. Abych ale uměl navázat vtipnější konverzace, díval jsem se na stand up comedy, sledoval jsem například paní Kočičkovou, Ivu Pazderkovou nebo Adlu Elbel.

Co si myslíte, že je pro vaši práci nejdůležitější? Vzdělání, praxe, talent, zkušenosti…

U nás asi komunikace. Díky ní dokážete lidi přesvědčit, proč si co mají koupit. Také je důležitá trpělivost a dochvilnost.

Jak byste popsal sám sebe?

Jsem společenský, kamarádský, mírumilovný, nemám rád konflikty, a když nějaká taková situace nastane, snažím se ji převést do humoru.

Které jídlo máte nejraději?

Nejradši mám italskou kuchyni, hlavně lasagne, zapečené těstoviny, pizzu. Nemám rád kyselo.

Jste velmi energický člověk, odpočíváte vůbec někdy?

Vlastně moc ne, jsem hodně rozlítaný. Rád se věnuji rodině, mám tříletou neteř. Rád běhám, cvičím, chodím skákat na trampolíně, koupil jsem si švihadlo, protože nějak ty zákusky člověk spálit musí. Rád cestuju, trávím čas s kamarády.

Bez čeho se v práci neobejdete?

Rozhodně bez laku na vlasy a hřebenu 😊. A pak nabíječky. Je ještě něco důležitějšího?

Řekněte mi nakonec, je ještě možné v dnešní době zákazníka něčím překvapit?

Určitě. Lidé neochutnali všechno. My tu máme například spoustu výrobků, které pan Skála vymyslel. Nikde jinde je nemají, takže u nás rozhodně zákazníci poznají něco nového.

foto: archiv Together






architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě


Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí