Recenze: Javier Bardem jako bezohledný vrah i pozorný milenec v drama Escobar

Do kin přichází film Escobar. Životopisné drama španělského režiséra Fernanda Leóna de Arona, které vzniklo na motivy knihy Loving Pablo, Hating Escobar, jejíž autorkou je kolumbijská novinářka a Escobarova bývalá milenka Virginia Vallejo. Na filmovou premiéru se můžete těšit 14. června.

Lovná zvěř

V hlavních rolích se představí Javier Bardem jakožto Pablo Escobar a Penélope Cruz, která ztvárňuje roli novinářky Virginie Vallejo. Film se odehrává v 80. letech a na začátku 90. let, kdy stál Escobar v čele Medelínského drogového kartelu. V době, kdy se mu v obchodu daří, poznává půvabnou novinářku Vigrinii, kterou uhrane svým chováním i penězi. Postupem času, kdy je jeho kokainové království na vrcholu, začne Escobar vnitřně strádat. Ačkoli má všechno, má pocit, že mu schází respekt. A tak se ho snaží získat chladnokrevným vražděním. Když není po jeho a stojí mu někdo v cestě, prostě se ho zbaví. Co na tom, jestli je to ministr nebo obchodní partner.

Jeho jméno tak začne být opravdu symbolem strachu a zla, země se zmítá v teroru a válce. Jak to tak v napjatých situacích bývá, pohár přeteče a je jen otázkou času, než se Escobar stane lovnou zvěří, na kterou si brousí zuby nejen americké tajné služby.

Ocenění

Oba herci si za své výkony odnesli Cenu Goya pro nejlepší herce v hlavní roli. A že zaslouženě, to poznáte sami, až film uvidíte. Javier Bardem se v snímku promění doslova k nepoznání. Kdo ho zná jako charismatického fešáka, ten zůstane od počáteční scény, kdy se ukáže „nahoře bez“, v údivu. V pupkatém Escobarovi s knírkem byste Bardema, jak jste zvyklí, sotva hledali. Naopak Penélope je ve filmu pořádná kočka!

Bardem se skvěle vžil do role neomalence, který těžko ovládá vztek, a zároveň přesvědčivého člověka, který dokáže řídit ohromný drogový kartel a doslova pobláznit půvabnou novinářku. Naopak Penélope Cruz vystupuje jako sebevědomá žena, která si ráda hraje s muži a miluje peníze. Láska k bohatství ji stojí nejen místo v televizi, ale zejména dobrou pověst.

Chybka

Příběh plný vášně, násilí, vražd, politických machinací a podplácení přináší ale i bizarní scény, při kterých se rozhodně pobavíte. Během sledování filmu se možná také přistihnete, že hlavnímu „hrdinovi“ tak trochu fandíte. Ačkoli byl Escobar násilník a hrubián, člověk se do něj ve filmu vžije natolik, že tak nějak doufá v happy end. A to možná díky tomu, že ho poznáte také jako tátu, manžela, pozorného milence a ochránce chudých. A mimo jiné i jako skvělého řečníka, který svým projevem dokáže strhnout řadu lidí.

Co se ve filmu nepovedlo, jsou scény, kdy spolu mluví kolumbijští mafiáni anglicky, což zarazí i ty, kteří ze zeměpisu neměli zrovna jedničky…