Marpova 6. sólovka Lone Survivor je venku. Jak obstála u nás v redakci?

Marpo vydal dlouho očekávané album Lone Survivor. Název si vybral podle stejnojmenného válečného filmu, který se česky jmenuje Na život a na smrt. Ruku v ruce se jménem desky jde i skvělý cover, na kterém hlavní aktér znázorňuje osamělého bojovníka uprostřed pouště. A co víc, Marpa během shromaždování materiálu doprovázelo několik negativních i pozitivních událostí, díky nimž se opravdu dá říci, že deska dostála svému názvu. Povede se šestou studiovou sólovkou Marpovi překonat jeho dosavadní úspěchy? A jak deska vlastně dopadla? Věnuj pozornost následujícím řádkům, pokud tě zajímá jak to vidíme my…

marpo lone survivor out now

Album Lone Survivor otevírá krátká skladba Už nikdy, které jsme se dočkali jako jednoho z videosinglů před vydáním. V něm vás Marpo nechává nahlédnout do svého soukromí, kde se poslední měsíce musel vypořádat s nelehkou životní situací – minulý rok nás opustil výborný kytarista, skladatel a především jeho otec Ota Petřina.

K tomuto tématu se vrací ještě ve skladbě Táta, která je něčím, na co nejsme u Marpa příliš zvyklí – má zpívaný refrén. Nutno však podotknout, že si skladba za doprovodu živých bubnů a kytar sedla výtečně. Navíc musíme ocenit, že Marpo tuto skladbu zařadil do tracklistu, i když je mezi ostatními poměrně netradiční.

Deska ale obsahuje také spoustu tracků s bojovnou atmosférou, na něž jsme u Marpa naopak zvyklí. Těmi jsou zajisté skladby jako Hrdina, Už držej hubu nebo Mladá krev, v níž hostuje pražský Ektor a kde se oba aktéři zaobírají hlavně jejich postavením na české rapové scéně. Mimochodem, Marpo se naopak objevil na Ektorově albu Detektor 2, které právě vychází. Track “Už držej hubu” je určený pro všechny, kteří měli o Marpovi po jeho návratu na scénu pochybnosti a navazuje na předchozí vizuály Zavři hubu a Zavři hubu pt. 2. I nejnovější zářez by se pak měl dočkat svého videoklipu, který se bude natáčet opět v Americe. Dokonce jsme v něm zaregistrovali i konkrétní narážku na Smacka, dočkáme se z jeho strany odpovědi?

Na desce samozřejmě figuruje i několik hostů. Již zmíněný EktorKali, nebo třeba Separ, ve skladbě, kde se společně s Marpem otírá o všechny, kteří o nich roznáší závistivé a nepravdivé “Drby”. Nechybí pak samozřejmě ani Marpova esa z TroubleGangu – Whnt a Ironkap. Producenty Marpo vybíral pouze ze zahraničí, na albu tedy nenaleznete ani jeden český instrumentál, ostatně tak jak je u tohoto rappera a bubeníka z kapely Chinaski zvykem. Musíme ale podotknout, že jeho volba byla podle nás více než správná.

A jak to vidíte vy? Podaří se Marpovi a jeho partě naplnit v dubnu prostor Incheba areny v Praze, kde se deska bude křtít? My pevně doufáme, že ano!

Lone Survivor rozhodně není jemnou záležitostí, což zřejmě nikdo ani nečekal, naopak jde Marpo ve svých textech místy dost hluboko a překvapí vás svou odhodlaností a upřímností. Škoda snad jen neúčasti původně plánovaných pánů Ega a Rytmuse, kteří svůj part nestihli dodat včas. Ovšem co není, může být.

marpo cover recenze