Banger Reviews: Tchagun – Dej přednost jízdě

Tchagun je zpět. Dospělejší a samozřejmě i vyrapovanější, než dřív. Tahle úvodní fráze zní dost možná otřepaně a jeden by klidně mohl namítnout, že ji lze použít jaksi univerzálně. Přece jen se hodí snad na kohokoli ve hře a pokud přece ne, možná by měl dotyčný začít uvažovat o odchodu do rapového důchodu. Tak.

Ale ejhle; berounský reprezentant Smackovy stáje Archetyp 51 není ve hře právě až tak dlouho. Od osmitrackového představení v podobě EPčka Nokturno uplynuly dva roky a náš hlavní protagonista je někde jinde. Vzájemnému srovnání se nelze vyhnout. EPčko v mých očích (respektive uších) sloužilo jako takové ucelené intro k Tchagunovi jako interpretovi samotnému. Posluchač pochopil, co může čekat a čeho se naopak (asi) nikdy nedočká. Jednu věc měl tenhle hráč od začátku a tu mu nemůže upřít vůbec nikdo.

Řeč je pochopitelně o jeho autorském rukopisu. Díky neotřelé kombinaci velmi specifického hlasu a striktních flows převážně rychlejšího tempa jsme se dočkali rappera, kterého si v malém českém rybníčku rozhodně jen tak s někým nespletete.

Na aktuálním projektu Dej přednost jízdě se tento značkový rukopis jen a jen podtrhává. Stopáž je příjemně dlouhá a už při letmém pohledu na tracklist bylo jasné, že Tchagun rozhodně nehodlá vsázet na jména hostů a hodlá si to odmakat (téměř) sám. Igorova a Smackova přítomnost je samozřejmě vítána a inkognito producenti pod rapovými pseudonymy Anselmo a Harry Kane taky nejspíše nikoho neurazí. Příjemné je i zařazení starších věcí v podobě bonusových skladeb. Stopáž tak končí u skladby číslo 19, což je na tuzemský počin velmi osvěžující změna. Na téhle placce najdete opravdu hodně muziky.

Mezi producenty tady máme klasická jména jako GruzoCassius Cake nebo Paul Gate, který se svým mistrným způsobem postaral i o cover a celkovou image projektu. Výběr produkcí Tchagun neponechává náhodě a skutečně trefně o tom podal výpověď ve skladbě nazvané Beaty. Nálad je zde nespočet, ale jedno je všechny spojuje. Jakmile funguje beat, funguje i Tchagun a Tchagun rovná se strikci. A to strikci v tom nejlepším smyslu slova. Sám autor říká:

Kdybych si teď mic vypnul, tak bych si to neprominul…

Krátká, ale naprosto dostačující ukázka autorova smýšlení. Láska k hudbě je u něj více než očividná a v tom případě vlastně ani nemůže být co vytknout. Tchagunova hudba možná není pro každého, ale je tvořena se 100% nasazením, což ji za vždy a za všech okolností postaví před jakýkoli komerční produkt, kterých dnes a denně vychází čím dál tím více.

√ 8/10

tchg-cover-web

CD koupíš například ZDE