Banger Reviews: Splnil filmový trhák Suicide Squad očekávání?

Dnes oficiálně nastupuje do kin jeden z nejočekávanějších filmů letošního roku. Další film podle komiksové předlohy, tentokrát z dílny DC Comics s názvem Suicide Squad, neboli Sebevražedný oddíl. Warner Bros. si na tento trhák najalo režiséra Davida Ayera, který měl být zaručenou kvalitou.

Jeho předchozí díla to jen potvrzují. Filmy jako Street Kings, End of Watch, nebo Fury měly spád, super zápletku, nebyly ničím přehlcené a hlavně byly temné a drsné. Přesně takové, jaký měl být Suicide Squad. Bohužel si David Ayer nedokázal udržet svou tvář a úplně se odlišil od svého osobitého stylu. Je to ale na škodu? Těžko říct.

suicide squad

Film v kinech rozhodně uspěje a vydělá nemalé peníze. Díky tomu, jak je natočený, představuje klasickou filmovou bombu, která nadchne především divácké publikum do patnácti let. O tom vypovídá i samotný rating filmu. PG-13 je jasná výpověď toho, že je film prvoplánově postavený především tak, aby zasáhl co největší masu lidí. A možná tady je ten problém proč si nedokázal David Ayer udržet svou tvář. Charaktery jako Harley Quinn, Joker, nebo Deadshot by si zasloužily “erkový” rating. Pak by se z nich dalo vyždímat daleko víc.

Na internet prosakují informace, že chtěl David Ayer po vedení tříhodinovou stopáž, na což nikdo nepřistoupil. Nepoučili se tak z filmu Batman v Superman, který se dočkal po premiéře v kině víceméně jen průměrných až špatných recenzí. Po vydání prodloužené verze na Bluray se to obrátili o 180 stupňů. A možná právě tohle měli vzít tvůrci v potaz a dát Davidovi trochu větší prostor pracovat s postavami. Představit partu několika zabijáků, kteří mají svou historii, by mělo zabrat víc času, než jen úvodních 5 minut filmu.

Hodně dlouho se ještě bude mluvit o Jared Letovi, který obsadil postavu “nového” Jokera. PR oddělení Warner Bros. si ho vzalo před premiérou pěkně do parády a kompletní promo postavilo primárně na něm. Jenže díky tomu vyložili všechny své karty na stůl a po shlédnutí filmu bude spousta lidí zklamaných. To stejné by se dalo říct o Batmanovi. Ten tam byl jen proto, aby tam byl. A samozřejmě taky protože to je Batman. Jeho dějová linka (pokud se tomu tak dá vůbec říkat) byla stejně zbytečná jako ta Jokerova. Chápu, že tvůrci se nás snaží připravit na týmovku Justice League a ukázat nám, jak je všechno krásně propojené, ale když už tam Batmana “nacpeme”, mohli bychom mu alespoň napsat pořádné dialogy.

Na druhou stranu musím vypíchnout herecký výkon Margot Robbie, alias Harley Quinn. Ta svou roli zvládla bravurně a působila daleko přirozeněji než “nový Joker”. Možná nebýt ratingu, jaký film dostal, bylo by to ještě lepší. Nezaostává ani Will Smith jako Deadshot, nebo Jay Hernandez, jenž ztvárnil El Diabla.

Film jako celek mě bavil, ale rozhodně nenaplnil vysoké očekávaní, se kterými jsem na něj šel. Suicide Squad nám byl představen jako snímek, který měl změnit pohled, jakým komiksovky vnímáme, což se mu moc nepodařilo. Film měl být daleko temnější a s lepší zápletkou, aby se odlišil od “dětských” komiksovek, na které jsme zvyklí. Do kina na něj ale běžte, už jenom kvůli Harley Quinn, která patří mezi to nejlepší a nejbláznivější, co můžete na plátnech vidět.

√ 7/10

harley quinn