Dostála debutová deska od Pil Cho svému názvu?

Pil Cho debutová deska je v československých vodách něčím velmi ojedinělým. Ale proč tento aspekt vlastně vztahovat jen na samotnou desku, když značnou unikátností trpí (v dobrém slova smyslu) i samotný autor. Pro běžného posluchače se objevil prakticky odnikud, okamžitě přitom rozvířil dění na scéně a jeho singly si od začátku získávají velmi pozoruhodná čísla na poli zhlédnutí. Každý z nás možná čekal něco trochu jiného. Možná mixtape, který předznamená samotnou desku, možná tohle, možná tamto.

Pil si je ale vědom své fanouškovské základny i vybroušených skills. Rozhodně se nechystám říct, že se jedná jen o čistou kalkulaci, ale někdo, kdo dokáže z předprodeje dát fakticky pryč dost na zlatou desku, opravdu nemá zapotřebí dávat nějaké před-releasy. Deska je tady. Jmenuje se příznačně HYPE, ale to už všichni pár týdnů víme. Setkal jsem se s názory, že asi ani nebude moci být tak dobrá, jak se očekává, protože všichni dobře víme, jak to s těmihle velmi vyHYPEovanými projekty je. Ale deska má bangery; a to dost velké a zásadní.

Začneme u produkcí. Jsou tady očekávaní hráči jako Special Beatz nebo Conspiracy Flat, dále třeba Konex, NobodyListen nebo Abe. Podkladová stránka věci je zvládnuta na výbornou. Mile mě překvapil zvlášť Abe v Teriyaki, který do amerického jednoduššího zvuku dokázal přidat sakra hudební linku. Exceloval i Konex, jehož instrumentál pro bombu Dekadentný je opravdovým skvostem.

Vokální stranka je z mého pohledu přesně taková, jakou jsem ji i očekával. Hostovačky od Separa nebo Laris Diam jsme měli možnost slyšet již před samotným vydáním. Dobrou práci odvedli i další hosté na featuringu – Vladimir 518 nebo Majk Spirit mají hru prostě v malíku. Velmi mile pak překvapil také youngsta Fobia Kid, který dal svou životní sloku. Výběr hostů opět na jedničku.

Témata byla asi všem jasná. Alkohol, narkotika, ženy. Prostě rapový život v nejsyrovější podobě. Pil Cho práci s hlasem musíte buď milovat, nebo nenávidět. A věřím tomu, že první zmíněná možnost je rozhodně snáze proveditelná. Punchlines, wordplay i momenty překvapení, to vše umělec jeho ražení zvládá. A my se můžeme jen těšit na budoucí projekty.

• 8,5/10

pilc-hdr-hype-ytb