Cestovní kancelář Blue Style přepisuje trh českých cestovních kanceláří


CK Blue Style, jako největší samostatný subjekt na trhu českých cestovních kanceláří, oznámila rekordní hospodářské výsledky nejen za dobu své sedmadvacetileté existence, ale i v historii českých cestovních kanceláří od sametové revoluce. Vedle loňských tržeb, které pokořily historickou hranici 8,2 miliard korun, představila také jednu ze svých největších investic – novou centrálu v karlínském Amazon Court. Majitel a generální ředitel Imed Jeddai má se společností mnoho dalších plánů, od zkvalitňování služeb a produktu po investice do nových poboček a technologických inovací. A to primárně v České republice, ale i v Polsku.

Přístup „zákazník na prvním místě“ přináší úspěchy. Loni tržby ve výši 8,2 mld. a bezmála 450 tisíc klientů

Tržby CK Blue Style se v roce 2023 vyšplhaly lehce přes hranici 8,2 miliardy korun a EBIDTA dosáhla 560 milionů korun. S 6,8% ziskovostí pak cestovní kancelář Blue Style pokořila dosavadní nejlepší ekonomické výsledky a upevnila tak svou pozici jedničky na poli cestovního ruchu v České republice.

 „V loňském roce jsme očekávali vyšší poptávku na trhu obecně, ale náš růst je kontinuální a je to výsledek naší dlouhodobé strategie ‚zákazník na prvním místě‘. Máme v nabídce přes tisíc svědomitě vybraných a osobně ověřených hotelů s pečlivě nastaveným poměrem cena versus kvalita. V neposlední řadě je pro nás velmi důležitá transparentní prezentace našeho produktu klientům,“ komentuje rekordní výsledky ředitel Imed Jeddai a dodává: „V dnešní době klíč k úspěchu našeho byznysu stojí i na pilíři hi-tech technologií, které zkracují vzdálenost mezi naší cestovní kanceláří a jejími klienty díky automatizovaným procesům. Již více než rok si hrajeme s možnostmi AI.“ CK Blue Style v roce 2023 zajistila letecký zájezd téměř 450 tisícům klientů do více než 37 destinací.

73 % našich zákazníků jsou spokojení stálí zákazníci, kteří se k nám opakovaně vrací, což jen potvrzuje úspěšně nastavenou strategii firmy. Tu také v loňském roce ocenila porota prestižní soutěže Deloitte Czech Best Managed Companies vedle dalších ukazatelů, jako jsou firemní kultura, inovace, produktivita a finanční výkonnost.

S CK Blue Style jezdí na dovolenou všechny typy klientů. Největší podíl mají rodiny s dětmi a lidé na vrcholu produktivního věku, tzv. empty nesters.

Drtivá většina zájezdů (84 %) míří do BS klubových hotelů, které jsou vybaveny animátorskými programy v českém jazyce pro děti i dospělé. Blue Style se soustředí na hotely vyšších kategorií, více než 87 % zájezdů se odehraje ve 4* a 5* hotelech.

Mezi nejprodávanější lokality loňského roku patřily tradiční destinace, ve kterých je Blue Style dlouhodobě silný, jako je Egypt, Řecko, ale také Turecko, Bulharsko a Tunisko. Největší meziroční nárůst prodejů zájezdů jsme pak zaznamenali u Spojených arabských emirátů. Na kapverdský ostrov Sal jsme v loňském roce poslali dvakrát více klientů než rok předtím. Dobře se dařilo také naší nové krásné destinaci Salalah v Ománu.

Přestože se cca 80 % prodejů zájezdů odehraje online, tak stále velké množství klientů dává přednost osobnímu kontaktu s našimi prodejci v kamenných pobočkách, a proto investujeme do rozšiřování jejich sítě. „Ve střednědobém horizontu plánujeme rozšířit počet poboček z 65 na 100 v České republice. Chceme být klientům blíž,“ komentuje obchodní ředitelka Lenka Pátek.

Smart office v Amazon Court novou centrálou společnosti 

Centrála CK Blue Style se v únoru letošního roku přestěhovala do nových, chytrých a designových kanceláří v mezinárodně oceňované budově Amazon Court v pražském Karlíně. „I když v Blue Style pracuje více než 300 kolegů, pořád jsme firma s rodinnou atmosférou. S architekty jsme hledali způsob, jak nám zajistit vedle hi-tech moderního ekologického pracovního prostředí pro aktivní a efektivní spolupráci týmů i náš druhý domov, kde se budeme cítit dobře my i naši obchodní partneři,“ uvedla obchodní ředitelka Lenka Pátek.

Nové kanceláře CK Blue Style tak v sobě snoubí nejmodernější technologie, designové prvky i vysokou praktičnost a funkčnost. To vše v duchu aktuálních trendů a potřeb v rámci pracovního prostředí i oblasti udržitelnosti.

Plány pro rok 2024

V roce 2024 očekáváme další růst a dosažení 10miliardových tržeb v ČR. Tomu, že se bude jednat o další úspěšný rok, nasvědčuje i fakt, že jsme k dnešnímu dni dosáhli lehce pod 50 % objemu tržeb loňského roku. Plánujeme zprostředkovat snovou dovolenou pro více než 520 tisíc klientů.

Dlouhodobě pracujeme na zkvalitňování a rozvoji našich produktů. V roce 2024 se zaměřujeme na rozšíření naší nabídky zájezdů během zimních měsíců o klasické i exotické destinace tak, aby si každá skupina klientů přišla přesně na to své. Pracujeme na implementaci AI do našich důležitých systémů, abychom dále zrychlili a vylepšili naše procesy. Věnujeme se také rozvoji CK Blue Style v Polsku, kde podniká pod značkou Sun & Fun, a v loňském roce úspěšně odbavila více než 76 000 klientů a utržila cca 62 milionů EUR se ziskem 7 milionů EUR (EBIDTA).

TOP místa podle našich klientů

V loňském roce naši klienti na základě dotazníku vyhodnocovali 5 nejlepších míst.

–              Egypťané vyhráli nejlepší pláže.

–              Nejlepší atmosféru si pochvalovali všichni v Řecku.

–              Nejlepší komplexní služby zajišťovali Turkové.

–              První místo v kategorii nejlepšího jídla a pití vyhráli očekávaně Italové.

Foto: CK Blue Style






architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě


Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli