Třetina českých domácností se kvůli covidu pustila do rekonstrukce. Roste zájem o smart homes


K rekonstrukci domácnosti se vloni nebo letos rozhodla více než pětina (22 %) dotazovaných z reprezentativního vzorku (1000 respondentů) české populace. Z toho téměř třetina (31 %) uvedla,  že v rozhodnutí realizace rekonstrukce, opravy či dostavby sehrála roli omezení vyvolaná pandemií covid-19. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost ABB realizovala agentura Ipsos.

Pro většinu domácností, které rekonstrukci realizovali či jí plánují (63 %), je hlavním cílem modernizace bydlení, druhým nejčastějším motivem (20 %) pak doplňková přístavba, jako například garáž, pergola či sauna.

Chytré technologie jsou při rekonstrukcích nejčastěji použité u osvětlení (39 %), dále využitím ovládání přes mobilní aplikace (30 %) a zapojením obnovitelných zdrojů energie (20 %).

 

„Potvrdilo se, že pro většinu domácností při rekonstrukci hraje klíčovou roli design. Zajímavým zjištěním je, že si lidé z hlediska designu nejvíce všímají materiálů, z jakých je prvek vyroben,“ komentoval Vladimír Janypka, ředitel ABB Elektrotechnika, skutečnost, že pro 72 % respondentů je důležitý při výběru designového prvku materiál. Na druhém místě pak roli hraje tvar a barva (68 %) a teprve s odstupem následuje originalita (36 %).

Nejčastěji si lidé při rekonstrukci jako designový prvek vybírají podlahy (51 %), osvětlení (49 %) obklady a tapety (42 %), vypínače a zásuvky (38 %) a dveře či okna (36 %).

Jan Polák, Account Director z agentury Ipsos, k tomu řekl: „Výsledky potvrzují dlouhodobý vývoj – chytré technologie jsou jednoznačně trendem posledních let a potvrdil to i realizovaný výzkum. Lidé v domácnostech využívají prvky chytré domácnosti a do budoucna lze očekávat, že jejich popularita nadále poroste.“

O výzkumu:

Výzkum byl realizován na reprezentativním vzorku populace ČR ve věku 18 – 65 let, dotázáno bylo 1000 respondentů. Na dílčí otázky pak odpovídali ti, kteří loni provedli či letos plánují provést nějakou rekonstrukci domácnosti, tj. 22 % z celkového vzorku. Výzkum probíhal na přelomu března a dubna 2021 pomocí online panelu Populace.cz.

Foto: ABB






architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě


Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí