RECENZE. Young Thug – So Much Fun

Young Thug

Young Thug oprávněně patří mezi nejzajímavější rappery hudebníky nové generace. (Doufáme, že ta nová generace nikoho z našich čtenářů neurazí, Thugger je přece jen na scéně už pěkných pár let. Spíše jsme jen chtěli naznačit, že v současnosti patří mezi ta jména, kterým je přisuzována největší relevance.) Jako rapper splňuje asi všechno, co by úspěšná ikona žánru splňovat měla. Je originální, přišel s vlastním stylem, movementem a ovlivnil řadu těch nejmladších rapperů. Dost možná i nejvíce ze všech.

Jeho nejnovější album So Much Fun představuje Thuggera (nebo umělce jménem Sex?) v klasickém duchu, zároveň je ale něčím nové. Roli výkonného producenta na sebe v tomto případě vzal J. Cole a všichni jste určitě byli zvědavi, jak to dopadlo.

Mixtapeový král

Thugger je na jednu stranu nenapravitelným inovátorem, zároveň je ale svým způsobem i klasik. Jazyk, který je pro něj typický, asi vždycky lépe vynikne na mixtapech. Naprostá svoboda a absence konceptu je pro něj prostě přínosná. Po téhle desce ale podobná tvrzení možná přece jen přehodnotíme. Zároveň se (opravdu!) jedná o Thuggerovo debutové studiové album, takže je podobný obrat nepochybně i na místě.

Deska začíná s energickou záležitostí Just How It Is, Thugger okamžitě odchází do své zóny a nenechá vás se ani nadechnout. Jeho flow je přesná a každý řádek prostě sedí. Nechybí ani aktuálnost a vzpomínka na tragicky zesnulého Nipseyho Husslea.

Album pro rok 2019

Hned na skladbě číslo dva, záležitosti Sup Mate, se objevuje další velikán současného hip hopu, Future. A všechno funguje skvěle. A tak to vlastně pokračuje na celé desce. Young Thug nám servíruje přesně ten styl, který jsme si u něj zamilovali, tentokrát ho ale už opravdu vybrousil do podoby dokonalého diamantu, žádné zbytečné ani přehnané pasáže, všechno je seřízené jako příslovečné švýcarské hodinky.

Někteří posluchači by možná mohli vytknout docela dlouhou stopáž, nabízí se otázka, jestli devatenáct tracků není pro dnešního posluchače možná až trochu moc. Tedy alespoň na jeden zátah. Celková stopáž nicméně ale jen o dvě minuty přesahuje jednu hodinu. Tohle album každopádně není zrovna konceptuální, takže ho klidně můžete poslouchat i na etapy.

Hosté a produkce

Pokud jde o produkční stránku celé věci, objevují se tady převážně Thuggerovi obvyklí spolupachatelé. Jména jako Wheezy12Hunna, Pierre BourneDJ Durel nebo Supah Mario na tomto projektu jistě nikoho nepřekvapí. Beaty jsou melodické, většinou ale i dost minimalistické, takže Thugovy hlasové schopnosti a polohy mohou vyniknout opravdu v maximální míře.

Pokud jde o hosty, sešla se tady opravdu hvězdná sestava. Ať už jsou to právě Future nebo J. Cole, či nejmladší generace jako NAVGunna nebo Doe Boy či Lil Baby. A nechybí ani třeba takový Lil Uzi Vert nebo 21 Savage.

Závěrem musíme dodat, že volba J. Colea do role výkonného producenta byla opravdu vítěznou sázkou. Album má všechno, co by dobré a aktuální rapové album v roce 2019 mělo mít. A nejen díky svému obrovskému dopadu si Thug místo v síni slávy rozhodně zaslouží.