RECENZE. Throwback: Future – Pluto

Future

Od vydání první Futureovy desky uplynulo už sedm let. Už v roce 2012 ale nebyl Nayvadius DeMun Wilburn na hudební scéně žádným nováčkem. Tou dobou měl na kontě už docela slušnou řádku úspěšných free mixtapů, jako Dirty SpriteTrue Story nebo Streetz Calling. Hity jako Racks (kde si ho na featuring pozval YC) nebo Same Damn Time daly jasně najevo, že Atlanta má novou rapovou hvězdu.

Díky jeho dost neortodoxnímu používání softwaru autotune byl Future hned od začátku docela kontroverzní figurkou. Jedny bavil jeho striktní pouliční styl, druhé zase fascinoval jeho potenciál pro mainstreamovou pop music. A všichni do jednoho byli zvědavi, jak tedy bude znít jeho debutová deska.

Budoucnost začíná právě teď

Výsledku jsme se dočkali přesně 13. dubna 2012. Deska Pluto obsahovala celkem patnáct stop, v deluxe verzích potom až osmnáct. Celá hudební přehlídka přitom začíná opravdu ve velkém stylu. Na intru příznačně pojmenovaném The Future Is Now k nám promlouvá asi nejznámější vypravěč ve světě hip hopu, sám velký Big Rube. Tento člověk patří k hudební komunitě Dungeon Family, která do velké míry ovlivnila zvuk atlantského rapu a vzešel z ní právě i Future.

Tempo dále udává docela chytlavá klubovka Parachute, na které se objevuje dnes už snad všemi nenáviděný legendární zpěvák R. Kelly. Právě žánr rnb má velký dopad i na tehdejší Futureovu tvorbu. Najdeme tady sice tracky plné pouličních témat, jako jsou Tony MontanaStraight Up nebo Same Damn Time, na druhou stranu je tady ale i spousta měkčích a melodických záležitostí. Za všechny jmenujme třeba skladby Neva EndTurn On The Lights nebo Truth Gonna Hurt You.

Tahle schopnost poskládat na jeden projekt úplně rozdílné záležitosti a přitom nepůsobit nijak směšně nebo kýčovitě je něco, co patří mezi Futureovy nejzásadnější talenty. Na pozdějších projektech se dokonce i on sám rozvyprávěl o tom, že z něj velké nahrávací společnosti a nenasytní manažeři chtěli udělat spíše mainstreamovou popovou hvězdu, on sám se ale vždy cítil především jako rapper se silnými pouličními kořeny, a to se mu nakonec vyplatilo.

Hosté a produkce

I když si dnes už může Future s klidným srdcem dovolit vydávat desky i bez přítomnosti jakéhokoli hosta, na debutové album bylo přece jen třeba zařadit několik hvězdných jmen, která dokázala přilákat nějakou tu pozornost. Krom už výše zmíněného R. Kellyho se tak na desce objevuje například Juicy JSnoop DoggT.I. nebo třeba houstonský matador Trae Tha Truth.

Pokud jde o produkce, najdeme tady pak jména jako Sonny DigitalMike Will Made-It nebo K.E. on the Track. Zajímavostí je, že ještě přímo v roce 2012 se deska dočkala i nového vydání Pluto 3D. Na té najdete rovněž několik nových skladeb a remixy těch původních.

Future v roce 2019

V roce 2015 Future zažil poměrně obrovský comeback. Jeho deska DS2 byla čistě striktní streetovou záležitostí a stala se jeho do té doby zdaleka nejpopulárnějším projektem. Future je rovněž jedním z největších dříčů v rapové hře, na kontě má doslova desítky projektů; ať už jde o alba nebo třeba mixtapy.