RECENZE. Kevin Abstract – Arizona Baby

Kevin Abstract

Jméno Kevina Abstracta u mnoha českých posluchačů dost možná ještě příliš rezonovat nebude. To se ale možná už brzy změní. Tento v současnosti dvaadvacetiletý americký rapper, zpěvák a režisér z Texasu má před sebou velkou hudební kariéru.

Kevin je taky zakládajícím členem kolektivu BROCKHAMPTON, který na americké scéně za poslední dva roky vyvolal docela slušný rozruch. Nebo k ní má minimálně velmi slušně nakročeno. Od roku 2009 na posluchače chrlí své mixtapy a na kontě už má taky dvě kratší EPčka a tři plnohodnotná studiová alba. Zatím poslední z nich nese název Arizona Baby a jeho zvuk je opravdu velmi specifický. Naprosto moderní, ale přitom plný odkazů na kořeny žánru a všeho, co na rapu vlastně máme rádi.

Příběh o třech dějstvích

Album je tematicky rozděleno na tři party a je zajímavé, že do světa se dostaly pěkně postupně. Komplexní album o jedenácti skladbách se na streamovacích platformách objevilo až následovně. Deska je poměrně velmi osobní a na tomto místě je potřeba zmínit, že Kevin se už v roce 2016 otevřeně přihlásil ke své homosexualitě. To jeho hudební ani lidské kvality samozřejmě nijak neovlivňuje, možná vám to ale umožní lépe pochopit jeho osobu.

Jeho předchozí deska American Boyfriend: A Suburban Love Story z roku 2016 byla laděna spíše do alternativního rocku, s aktuálním počinem se zase více vrací k rapu. Celou deskou se prolíná velmi důmyslná práce s jeho už tak dost osobitým hlasem a jako nejsilnější momenty celého počinu můžeme s klidným srdcem označit skladby, ve kterých je původně i hlas natolik zastřený, že interpreta prakticky ani nepoznáte. Pro Kevina a jeho tvorbu jsou právě různé nálady a atmosférické prvky stěžejním prvkem.

Zvuk

Sice tady panuje docela ponurá atmosféra, na druhou stranu je ale album taky velmi energické. Jeho zvuk měl být kompletně ovlivněn singlem Venice Bitch ze zatím připravované desky Lany del Rey. To vám možná dost napoví. Na albu je ale cítit i silný vliv starší tvirby Kanye Westa nebo dokonce zvuk typický pro jih Spojených států někde v období nástupu nového milénia.

Co se týče produkce, sám Kevin tady často přiložil ruku k dílu. Po ruce mu byl nejčastěji Romil Hemnani, kterého můžete znát jako DJe a producenta právě z bandy BROCKHAMPTON. Na desce najdeme také několik hostů, z nichž nejvýraznější stopu zanechal Ryan Beatty. Ten se v minulosti už podílel na několika skladbách od BROCKHAMPTON, jako například QUEER nebo BLEACH. Dále zde můžete slyšet taky Dominica Fikea, který dřív poměrně striktně rapoval, nyní je z něj ale čistokrevný alternativní hudebník.

Lyrika

Po textové stránce je Kevin docela typickým zástupcem hip hopu, tedy aspoň, pokud jde o výběr témat. V čem je ale velmi originální? V práci s těmito tématy, a dokonce i s mnohými žánrovými klišé. Kevin se na věci prostě dívá trochu jinak, což nám už vlastně může napovědět i jeho samotné umělecké jméno.

Hned v úvodní skladbě Big Wheels mluví o tom, že prostě zbohatnul moc rychle a jeho máma má stále ještě úplně běžné zaměstnání. Přitom ale nemá problém ani s klasickým ego tripem. Deska Arizona Baby je prostě ideální volbou pro kohokoli, kdo by rád přičuchnul k tak trochu alternativnímu rapu.