Proč si místo banánu dát do smoothie květák

Cukry se v dnešní době snaží omezi kde kdo a je to jen dobře, přehnané množství cukru ve stravě nepřináší nic dobrého, spíše naopak. K osvětě o cukrech a sacharidech napomáhá taky velký trend stravování paleo a low carb.

Kvanta cukru

Smoothie jsou velkým trendem a dost lidí žije v představě, že je to ovoce, takže je to i zdravé. Zamyslete se ale nad tím, kolik ovoce – nerozmixovaného – dokážete na posezení jen tak sníst, a kolik ho sníte ve smoothie. Ve smoothie to bude něco jako dva banány, jedno celé mango a třeba trochu ananasu. Je třeba si přiznat, že ovoce obsahuje velké množství cukru. A zatímco v normální míře rozhodně neškodí, jíst ho kvanta – třeba právě v podobě smoothie – je nic moc.

I proto se začaly dělat smoothie se špenátem a další zeleninou, což omezí velký příval cukru a navíc vám to dodá plno vitaminů a minerálů, které byste do sebe jinak nedostali. Kdo si jen tak dá syrový špenát, že jo.

Do krémova

Novým smoothie trendem je květák. Častým základem smoothie je banán a není to jen kvůli tomu, jak chutná, ale hlavně kvůli jeho krémové textuře. A hádejte co – květák krémovou texturu vykouzlí úplně stejně! Když k němu přidáte ovoce, tak ho tam ani neucítíte, slibujeme.

Pokud vám květák za syrova nedělá zrovna dvakrát dobře, zkuste ho předtím povařit a pak jednoduše zamrazit. Kromě toho, že snížíte ve smoothie obsah cukru a vaše tělo i linie vám tak dost poděkuje, je květák mocná zelenina s antioxidačními a protizánětlivými účinky. Bojuje proti rakovině, snižuje riziko cukrovky a obsahuje velké množství vitaminu C. Přesvědčili jsme vás?

architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě