Příběh české značky: Braasi Industry. Od architektury k batůžkům


Českou značku Braasi založili dva mladí architekti, Eliška Slámová a Šimon Brabec. Vedle práce ve vlastním architektonickém ateliéru se ve volném čase věnovali výrobě batohů pro sebe a své známé. Dnes vyvíjí a vyrábí ve vlastní designové dílně v Praze a brzy si u nich budete moci pořídit i kolo.

Nadčasový design, láska k práci a poctivá výroba

Eliška a Šimon dojížděli každý den za prací na kole. Protože s sebou potřebovali vozit notebook a sportovní batoh nebyl přesně tím, v čem by ho chtěli mít, začali vymýšlet alternativu, která by splňovala jejich potřeby. Tak vznikl první prototyp batůžku Braasi. Od Šimona jsem dostala k Vánocům v roce 2013 první prototyp a začali jsme ho zkoušet. Pak jsme si pořídili první stroj a začali vyrábět batůžky u nás v bytě. Ale jen tak pro sebe a naše kamarády. Nečekali jsme, že by mohly mít takový úspěch,“ popisuje začátky Eliška.

Původně šlo jen o večerní koníček

Batůžky do té doby zatím používali se Šimonem a pár přáteli, pro které je vyrobili. „Protože se všem líbily, napadlo nás batohy někde veřejně představit. Tak jsme se dostali na pro nás první designSupermarket, kde poprvé spatřily světlo světa. Batůžky se rozprodaly všechny a přišly další objednávky. Tři měsíce na to jsme jeli do Berlína na Berliner Fahrradschau, což je cyklo výstava. Tam jsme sice nezažili tak velký úspěch, jako v Čechách, ale dost podobný. Ozvalo se nám hodně obchodů, různí distributoři a to dost podpořilo náš online obchod. Začaly se množit objednávky, museli jsme více šít a večerní koníček začínal pomalu přerůstat v regulérní byznys,“ doplňuje Šimon.

Dneska mají čtyři švadleny a tři brigádnice

Kdo by si myslel, že architekturu hodili za hlavu a makají jen na své značce, ten je vedle. Dál se věnují architektuře a do toho mají ještě dvě malé děti. „Tím, že se všechno dělo nějak pomalu, se to dalo zvládnout. Postupně se začaly množit objednávky, postupně jsme nabírali lidi a dnes máme čtyři švadleny, tři brigádnice a pracujeme i my dva. Navíc jsme nikdy nedělali žádné PR nebo promo a vše vznikalo organicky. Šuškandou. Hodně teda pomohly i veletrhy, ale nebyl to žádný boom, abychom se z toho zbláznili a šlo to na úkor kvality v produkci. Díky tomu se nám to podařilo udržet a nezbláznit se z toho,“ říká Eliška.

S příchodem dětí se začalo měnit i portfolio produktů. Dnes můžete zakoupit větší batohy se speciálními kapsami, které jsou vhodné pro maminky. „Navíc v kolekci Braasi Baby najdete speciální dětské batůžky, což jsou zmenšeniny těch klasických a jsou pro děti od 3 do 6 let. Pro holčičky jsme vymysleli speciální připínací taštičky, které batůžky rozveselí a fungují také jako crossbody kabelka,“ vysvětluje Eliška.

Nadčasový design

„Produkty, které děláme a chystáme se dělat, mají vydržet dlouho, a to jak z hlediska kvality, tak i vzhledu. Přemýšlíme u toho jako u architektury. Když vymýšlíte barák, tak přemýšlíte nad tím, aby vypadal dobře i příštích několik desítek let. Aby vás neomrzel a vydržel. V tom nás architektura hodně ovlivnila. Nejsme moc zvyklí experimentovat. Když něco děláme, tak přemýšlíme nad tím, aby to tady za 20, 30, 50 let pořád vypadalo dobře,“ říká Eliška.

Do dílny si můžete přijít prohlédnout látky a nechat si udělat batůžek na míru

Koncem března budou Eliška se Šimonem oficiálně otevírat vlastní pražskou dílnu. V dílně vyrábí batůžky sice již od srpna, ale prostor musel projít rozsáhlou rekonstrukcí. Pokud se budete chtít přijít na batůžky podívat osobně, jste vítáni. „Můžete si přijít prohlédnout látky, proces výroby nebo se domluvit na ušití batůžku na míru. Je tady také vícero věcí, které už vznikly, ale ještě nebyl prostor na to je nafotit a dát na e-shop, tak si můžete vybrat i něco z nich,“ říká Šimon.

Na co se můžete těšit?

„Do budoucna plánujeme oslovit různé influencery a lidi, kteří se pohybují v designu a architektuře, aby navrhli vlastní batoh, který by se po nich jmenoval. My je pak s jejich batohem vyfotíme, aby bylo vidět, jak jim sedí a jak je veliký vůči konkrétnímu člověku, jehož míry u toho budou napsané. Chystáme také spolupráci se značkou dětského oblečení LoowFat, se kterou budeme dělat ledvinku. Kromě batůžků a podobných věcí plánujeme proniknout také s jízdními koly. Celé naše portfolio se tak bude skládat z Braasi Backpacks, Braasi Baby a Braasi Cycling. Přibude také další pletené zboží a větrovky,“ dodává Šimon. No, to jsme tedy zvědaví!

Příběh české značky: Alexmonhart. Batohy, které chce celý svět

Příběh české značky: Leeda. Věděli jste, že začínala u spacáků?






architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě


Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí