Billionaire Boys Club a Ice Cream: Historie milovaných i nenáviděných brandů

Ice Cream

Před dvěma týdny jsme si představil japonskou streetwearovou legendu A Bathing Ape. Právě její zakladatel Nigo je blízkým přítelem legendárního hudebního producenta, rappera, zpěváka a kdo ví co dalšího, Pharrella Williamse. Spolu v roce 2005 dali vzniknout hned dvěma japonsko-americkým brandům, Billionaire Boys Club Ice Cream. První jmenovaná značka se orientuje především na street fashion, druhá zase na skate komunitu. Pro obě značky jsou ovšem typické velmi limitované kolekce a vysoké ceny (jste překvapeni, že?).

Jak to všechno začalo?

S trochou nadsázky bychom mohli říct, že všechno vlastně začalo u značky Reebok. Právě s ní Pharrell roku 2003 nejdříve podepsal smlouvu na vydání tenisek s označením Ice Cream. Součástí tehdy měli být právě i řada oblečení. V Reebok se ale nakonec pustili jen do tenisek a oblečení po řadě odkladů nikdy nespatřilo světlo světa. Všechny projekty spojené se sportovní značkou nakonec byly ukončeny na konci roku 2004.

O pár měsíců později si Pharrell tedy založil vlastní značku ve spolupráci s Nigem. Ze začátku to nebylo vůbec jednoduché, protože vyvázat se ze smluv s Reebokem byl běh na dlouhou trať. Ale povedlo se.

Úspěch mezi hvězdami

V těchto letech sám Pharrell patřil mezi hvězdy první velikosti. Producentské duo The Neptunes, jehož byl součástí, dodávalo hudbu těm největším jménům na scéně. Ať už šlo třeba o Snoop Dogga nebo The Clipse, interpreti si na sebe v klipech vždy rádi vzali i nějaký ten kousek od BBC nebo Ice Cream.

V prvních letech své existence se všechny kousky obou značek vyráběly exkluzivně v Japonsku. Například jejich džíny a další věci z denimu tak byly co do kvality naprosto nepřekonatelné. Později ovšem značka svou výrobu přesunula i do dalších zemí a fanoušci se shodují, že kvalita značně poklesla.

Oslava

Večer 4. června 2013 bylo na manhattenském hubu 1 Oak trochu víc rušno než obvykle. Na seznamu hostů nechyběla jména jako Pharrell, JayZ, Beyoncé, Nas nebo Busta Rhymes. To všechno kvůli oslavám desetiletého výročí myšlenky BBC.

Oslavu Pharrell s Jay Z zakončili tematicky; zaskočili si do studia, kde natočili píseň BBC, která se toho roku objevila na Jayově albu Magna Carta Holy Grail. V tracku můžete slyšet Niga jak překládá název značky do japonského Okumanchōja Shōnen Kurabu nebo Beyoncé.

Jay-Z má k BBC opravdu vřelý vztah. S Pharrellem ostatně spolupracuje více než deset let a v roce 2011 do značky také investoval nemalou sumu peněz prostřednictvím firmy Iconix. Ta v současnosti spadá do Pharrellova vlastnictví.

Nenávist a láska

Ikonické motivy astronautů a vesmírných odysejí byly přesnou odpovědí na dobu svého vzniku. Co se týče hypebeast komunity, Japonsko je nejtrendovější kulturou na světě. Když jste si prohlíželi staré lookbooky BBC / Ice Cream, nemohli jste se nezamilovat. Designy byly často obrovská klišé, ale to bylo přesně ono.

V těchto stopách kráčí obě značky vlastně dodnes (včetně ženské linie Billionaire Girls Club), ale i příznivci jí vyčítají, že už jaksi postrádá svůj tehdejší lesk. I sám Pharrell je dnes ikonou spíše na popové hudební scéně a trendy jsou dost možná už někde jinde.

Co myslíte vy?

architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě