EXKLUZIVNÍ RECENZE. Konex a Kamil Hoffmann servírují Corretto

Coretto

Caffè corretto je teplý italský nápoj, který se skládá z porce espressa s malou dávkou alkoholického nápoje. Tolik říká Wikipedie. KonexKamil Hoffmann, dva slovenští reprezentanti labelu Milion+, to ale vidí trochu jinak a na alkoholu rozhodně nešetří. A název Corretto je pro jejich společné album opravdu příhodný. Je to totiž nepřetržitá kombinace energie a hudebních experimentů.

Uvolněná energie

Kromě slovenského původu oba umělce spojuje také ochota vystoupit z komfortní zóny. Kamil má jedny z nejoriginálnějších flows na československé scéně a přestože si Konex během posledních sedmi let upevňoval pozici jednoho z nejprogresivnějších mladých producentů, nějakou tu dobu je už jako doma i za mikrofonem. A tahle multifunkčnost je rozhodně pro dobro věci. Jeho řádky jsou perfektně nafrázované, chytlavé a plné originálních a úsměvných punchlines a her se slovy. Například:

Bežím maraton jak Sajfa, naše tracky hot tak, ako jeho čajka…

Právě uvolněná energie je páteří celého projektu. Oba umělci si už vyzkoušeli spolupráci na Konexově loňském singlu Flex Na Ex. Ten tehdy dopadl na jedničku. Udělat ale skvělý singl a skvělé album, to jsou dvě úplně rozdílné věci. Po svých EPs V Sieti má konkrétně Kamil dobrý základ ve formování celistvýcb projektů, Konexe ale na podobném těle práce slyšíme vlastně úplně poprvé.

Kluci z Milion+

Očekávání byla velká. A jediný odhalený singl Míňame mohl mnohé napovědět. Silná záležitost s jednoduchým refrénem a produkcí a nazvučením, které odpovídá světovému standardu. Nenásilný ego trippin’, značkové frázování a reprezentace domácího labelu. Věc, která vás možná nepohltí hned na první poslech; na ten druhý už ale určitě. Perfektní volba na singl.

Co ale bude dál? Bude se jednat o konceptuální desku, nebo spíše kolekci samostatně fungujících singlů? Desky, které jsou od začátku do konce dílem jednoho producenta, jsou vždycky tak trochu sázkou na nejistotu. Konex má výborný rukopis a nebojí se zkoušet nové věci – o tom nás ostatně přesvědčil na počinech interpretů jako EktorNik TendoHasan nebo Yzomandias. Jeho poslední producentská deska MUSICK přitom vyšla už v roce 2015. Od té doby se mnohé změnilo, a u kluků z Milion+ to platí rovnou několikanásobně.

V dobré společnosti

Desku Corretto zahajuje naboostovaná skladba Pluto, na které se oba interpreti střídají na produkci, která spíše než klasické intro připomíná banger, který patří na parkety těch největších světových klubů. Když Konex na konci skladby upozorňuje na dynamický bass, je vám ve vteřině jasné, že se nacházíte v dobré společnosti.

Pokračování v podobě tracku NFS vám připomene legendární závodní hru a nepochybně se jedná o příští banger číslo jedna ze stáje M+. Na sloku sem přispěchal i Nik Tendo, který opět ukazuje, že práce s hlasem patří mezi jeho největší aktiva. Shoutout za vysamplovaného 2 Chainze.

Pomíjivost

S následujícím trackem Ona se atmosféra trochu změní. Nejedná se o typický love song, ale spíše o ódu, do které si prostě budete muset kývat hlavou. Alkoholová hymna Havana pracuje s orientálně laděným beatem, a i přes pomalejší tempo se jedná o věc, která bude po klubech určitě dobře fungovat. Z ostatních skladeb určitě musíme zmínit experimentální KTOJETAKFRESH, na které hostuje Fobia Kid. Jedinečná přehlídka bars a flows. Lehkého storytellingu se zase dočkáme v tracku WOW, kde oba umělci reflektují svou cestu na vrchol.

Celou desku uzavírá skladba Další Den, na které hostuje Hasan. Pomalejší atmosférická věc, kde Kamil a Konex přemýšlí nad pomíjivostí všeho kolem nás. Při poslechu shout outu na konci tracku běhá mráz po zádech.

Podtrženo sečteno

Nejnovější release labelu Milion+ je sice laděný do lehčích nálad, nechybí ale ani hlubší záležitosti, u kterých se možná zamyslíte. Deska je postavena na do posledního detailu promyšlené produkci a a perfekcionistickému přístupu ke zvuku.

Co se týče práce se zvukem, patří tahle deska rozhodně k tomu nejlepšímu, co jsme od obou interpretů dodnes slyšeli. Jsme zvědaví, jak bude vypadat jejich další cesta.