Málokdo ví po skončení střední školy, jakým směrem se bude jeho život ubírat. A výjimkou není ani Michaela Hriňová, což je sympatická módní návrhářka, kterou v davu jen tak nepřehlédnete. Vlasy na ježka, výrazné oči, pusa od ucha k uchu, originální outfit a pozitivní aura. To je to, co vás na ni neustále nutí zírat s otevřenou pusou. Jak vznikla její nadčasová streetwearová značka AiM?
Dokončuje školu. Teď
Michaela je důkazem toho, že se občas s výběrem vysoké školy napoprvé prostě nemusíme trefit. Pochází z malého lázeňského města Sliač na Slovensku a když se po obchodní akademii rozhodovala, na jakou vysokou jít, zvolila technickou univerzitu. Studovala ekologii a ochranu biodiverzity a pak pracovala jako kvalitář ve stavební firmě, která stavěla mosty. „Módu jsem sice chtěla dělat vždycky, ale říkala jsem si, že chci vystudovat něco pořádného. Nikdy jsem neměla odvahu studovat oděvní design,“ vypráví Michaela.
„Myslím si, že je to tím, že si pořád musím posouvat hranice a pořád se učit něco nového. Říkala jsem si, že mi pořád něco chybí, a tak jsem se rozhodla poslat přihlášku na Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně, kam vůbec není jednoduché se dostat. Dělala jsem dvoukolové talentovky a když mě pak vzali, celkem mě to překvapilo. Najednou jsem si říkala, ty jo, co mám dělat? Teď už školu dokončuji a díky studiu jsem si založila vlastní módní značku AiM,“ říká s úsměvem.
U módy vydržela nejdéle
„Módu studuji pátým rokem a vím, že už u ní zůstanu. Je to něco, co mě strašně baví. Ono se to stejně všechno nějak děje samo. Moje značka streetwearového oblečení vznikla jako bakalářská práce. První kolekce byla inspirovaná Alenkou v říši divů. Zajíc, jakožto představitel našich snů, které chceme následovat, se stal i motivem mého loga, jehož základ mám vytetovaný na hlavě. Vždy mám ráda, když je za tím příběh, protože právě příběhy dodávají oblečení na autenticitě. Nejdříve jsem dělala unisex oblečení, pak jen dámské, protože jsem ho tvořila hodně podle sebe a podle toho, co bych sama chtěla nosit, ale teď je moje kolekce zase hodně namixovaná a většina věcí je nongenderová,“ vysvětluje.
„Asi čtyři kolekce byly inspirované knihami. Miluji Alenku v říši divů a další mojí oblíbenou knihou je Stopařův průvodce galaxií. Aktuální kolekce je zase odrazem mé lásky k letním festivalům. Miluji to prostředí, lidi, příběhy, které se tam odehrávají. Čím jsem starší, tím více tíhnu i inspiraci z reálného světa,“ říká.
Kde můžete na Míšu narazit
Kousky z kolekce značky AiM můžete pořídit zatím na Míšině Instagramu nebo ve 100Class concept store v Praze i na Slovensku. „Chystám nějakou spolupráci v Brně a plánuji si vytvořit vlastní e-shop. Měla bych být také součástí We are next, kde jsem měla minulý rok přehlídku a pak mám domluvené ještě nějaké další spolupráce. Před časem mě také oslovil majitel jedné londýnské značky, jestli bych jim nepůjčila nějaké své oblečení pro jednu zpěvačku. Když jsem se pak podívala, kdo to je, a zjistila, že je to vítězka britského X Factoru, tak jsem málem omdlela. Sleduje ji asi půl milionu followerů na Instagramu. Kromě této spolupráce mi také nabídli, zda bych nechtěla u nich v obchodě prodávat svoje věci a prodávat tam. Jsem z toho úplně hotová. Zatím jsme se domluvili na setkání, tak uvidíme, co to přinese,” vykládá nadšeně.
Před pár dny jste mohli taky vidět Míšinu tvorbu ve Zlíně v rámci Graduate fashion show. “Místo konání přehlídky jsme pro tento rok zvolili velmi originální. Konala se totiž ve Zlínských lázních. Atmosféra byla výborná, make-up, vlasy, modelky, všechno to vyšlo. Sešel se skvělý tým lidí a společně jsme vytvořili velkolepou akci. Mám z toho velkou radost,” říká s úsměvem Míša.
Kromě oblečení tvoří Míša i zajímavé doplňky, aby tak vytvořila komplexní značku. „Do budoucna plánuji ještě rozšířit svoji tvorbu o další doplňky, a to o šperky a další věci. Dají se někdy mnohem lépe prodat než samotné oblečení, protože jsou univerzální. Chci teď dodělat ještě nějaké tašky,“ uzavírá návrhářka. Máme se tedy na co těšit!