Jak nás influenceři kazí


influencer

Zalajkovali jste si na sociálních sítích pár influencerů a teď je (občas jako guilty pleasure) sledujete. Víte, jakou si koupili zmrzlinu, jaké auto, jaká je nejlepší kosmetika, kam jít do barbershopu i do jaké země se vydat na prodloužený víkend. Honíte se v práci od nevidím do nevidím jen proto, abyste na to měli a abyste si pak mohli dát fotku na Instagram, že jste tam taky byli. Jenže kde na to všechno vzít peníze?

Dosažitelný život?

Dřív byly bohaté a slavné jen celebrity. Ty zpívaly, hrály nebo se jinak umělecky projevovaly, vy jste si koupili jejich CD nebo šli do kina a všem bylo jasné, že jim tím pomáháte na nové kabrio a dům v Beverly Hills. Výjimkou byla Paris Hilton, která jmění zdědila, a tak nemusela dělat nic, jen na všech večírcích vynést své vychrtlé tělo a pak se jít v klidu někam zfetovat a natočit domácí porno.

V dnešní době tu máme ale ještě jinou sortu bohatých a slavných, a tou jsou influenceři. Máme k nim blíž než k celebritám, často i věkově. Asi i proto se s nimi tolik ztotožňujeme. Vždyť jsou jako my, tzv. normální lidi, co třeba ještě chodí na střední. Nemáme na zdech jejich plakáty, ale snažíme se žít stejný život, protože nám přijde dosažitelný víc než život amerického kytaristy v Los Angeles.

I proto se dějí věci, nad kterými zůstává rozum stát. Věděli jste třeba, že si lidé kupují oblečení, aby se v něm jen vyfotili a vrátili ho? Ano. Život v jednadvacátém století je ultra krutý.

Čím více lidí podporuje materialismus, tím horší je jejich charakter

Tim Kasser, psycholog a autor knihy Vysoká cena materialismu, tvrdí, že prodávání toho, co on sám nazývá materialistickými hodnotami (zaměření na bohatství, postavení a majetek), odstartovalo v reklamách padesátých let, pokračovalo v letech osmdesátých a rozrostlo se až v novodobou nenasytnost prezentovanou takřka anonymními hráči, kterým se říká influenceři, uvádí web Flowee.cz. „Po více než dvě stě studiích víme, že čím více lidí podporuje materialismus, tím horší je jejich charakter. Jsou méně empatičtí, méně prosociální a konkurenceschopnější,“ píše Kasser, který tvrdí, že to má vliv na celou společnost.

Až vám příště bude nějaká bloggerka vnucovat balzám na rty ze svého obýváku, zkuste hned neběžet do krámu a nekoupit si ho. Uvidíte, že za pár dní vám dojde, že jste na něj úplně zapomněli a že se tedy bez něj dá (překvapivě) žít. Stejně tak přežijete, když nepojedete za západem slunce na ostrov Santorini nebo na lyžovačku do Alp. Krásné výhledy máme i u nás a mnohem víc než na fotce pro Instagram záleží na tom, s kým na dovolené jste.






architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě


Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli