Streetwear History #6: Diamond Supply Co.


Po kratší pauze vám opět přinášíme náš seriál Streetwear History. Dnes se podíváme na další značku, které začala primárně skateboardingem, ale vypracovala se na světově známou a dodnes patří k největším hráčům ve své oblasti. Diamond Supply Co.

Příběh tohoto brandu začíná v roce 1998, kdy se mladík Nicky Diamonds (vlastním jménem Nicholas Tershay) rozhodl proměnit svou celoživotní vášeň ke skateboardingu v byznys. Založil si prodejnu se skateovým příšlušenstvím v San Franciscu a díky tomu, že jeho kamarád měl doma tiskárnu na textil, k sk8 hardwearu přidává i první kolekci triček.

Nicky Diamonds
Jeho původní myšlenka byla spojit všechny své kamarády pod jedinou značku. Diamond je dnes známý jako jeden z nejlepších skateboardových teamů se jmény jako Eric Coston, Paul Rodriguez, Stevie Williams nebo Terry Kennedy.

Zprvu se věci moc nehýbaly, lidé sice produkty kupovali, ne však v příliš velkém počtu a navíc měl Nicky často problémy s včasným doručením zakázek. O dva roky později mu kamarád nabídl, ať se přestěhuje i s obchodem do mekky streetwearu – Los Angeles. Tam už se věci daly do pohybu poněkud rychleji. Trička poté doplňují mikiny, boty, kalhoty a mnoho dalšího, čímž oficiálně vzniká Diamond Supply Co.

Do povědomí širší věřejnosti se však značka dostává až v roce 2005, kdy Nicky spolupracuje s Nike SB na legendárních The Diamond “Tiffany” Dunk SB Low. Ve své době to byl nejžhavější release a nebojím se tvrdit, že tyto boty jsou jedny z nejduležitějších a nejvlivnějších v historii sneakers. Lidé kempovali před obchody několik dní aby se dostali k páru, jehož hodnota se dnes pohybuje na serveru Ebay okolo 800 dolarů (cca 19.000 Kč). V roce 2014 spatřilo světlo světa i jejich provedení High.

Low Tiffany

Interview, v němž Nicky mimo jiné vypráví, který z nyní světoznámých rapperů vyrůstal v jeho obchodě.

V roce 2006 otevírá historicky první prodejnu čistě produktů Diamond Supply, a to na nejznámější ulici streetwearu, Fairfax Avenue. Téhož roku se Nickymu podaří dostat svojí značku ještě dále, a to díky jeho pravidelnému účinkování na HYPEBEAST fórech, kde s komunitou diskutuje o nových produktech, zajímá se, co se jim líbí a nápady pak přenáší přímo na výrobní pásy.  V roce 2013 otevírá další dvě pobočky v rodném San Franciscu a New Yorku.

Fairfax store

Diamond Supply Co. nedávno oslavil 15 let své existence a určitě se máme ještě na co těšit. O které značce byste se rádi dozvěděli něco více v příštím díle?

Diamond Supply Co. 15th anniversary






architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě


Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli