Nezoufejte, že vám zavřeli gym. Poradíme vám, abyste nepřibrali


Jste závislí na posilovně, běhání, prostě pohybu? V těchto dnech sice nemůžete do vašeho oblíbeného fitka, ale i tak máte několik možností, jak svoje tělo úplně nezhuntovat. „Extrémně důležité je nesedět dlouho, vždy maximálně 45–60 minut, a pak věnovat 5–10 minut pohybové aktivitě,” říká trenér Michal “Radar” ze Železné koule.

Nemusíte tahat kilogramy železa, ve formě se můžete udržet i posilováním vlastní vahou. Experti doporučují hýbat se aspoň třikrát denně na několik minut. Nejhorší co pro své tělo můžete na home office udělat, je zůstat v pyžamu, zamířit po probuzení hned na gauč a tam strávit den až do večera.

„Vyhráno mají samozřejmě ti, kteří mají doma nějaké vybavení. Kruhy, hrazdu, kettlebell, činky a podobně. Trénink se dá celkem rozumně postavit i s vlastní váhou. Soustřeďte se na úplně základní cviky: kliky (případně varianta na jedné ruce), dřepy (varianta na jedné noze), výpady, bulharské dřepy nebo kliky ve stojce,“ řekl tréner Michal “Radar” Vrátný z gymu Železná koule Deníku N.

Podle něj je důležité, aby lidi uvěznění doma na home officech zhruba po hodině vstali a nejméně 10 minut se hýbali, protahovali. “Doporučujeme též hýbat páteří a trupem: předklony, záklony, úklony, rotace a takzvané páteřní vlny,“ pokračuje Vrátný.

Ruku v ruce s tím jde i kvalitní a dostatečný spánek nejméně 7 a půl hodiny a samozřejmě nenarušený konzumace nadměrného množství alkoholu a cigaret, případně drog. To vše má negativní vliv na imunitu.

Pokud běháte, na roušku či šátek přes ústa si zvyknete rychle. Ostatně lidé, kteří běhají i v silném mrazu, ji používají běžně. O tolik se vám zase běhat huř nebude. Na co si ovšem dávejte pozor, je běhání ve dvojicích a větších skupinách. Tomu se nyní opravdu vyhýbejte.

Pár tipů na online tréninky:

armádní výsadkáři:

přísná trenérka Natacha Océane

foto: pixabay.com






architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě


realizace MIDEO realizace MIDEO