New Food Forum: Retaileři rozšíří nabídku plant-based produktů v Česku


Na konferenci New Food Forum v Praze vyjádřili retaileři a výrobci potravin cíl rozšířit nabídku plant-based výrobků v Česku a zahraničí. Tímto krokem reagují na trend rostoucí poptávky po rostlinných a udržitelných potravinách. Společnost Upfield formulovala svůj závazek do 3 let nabídnout zcela rostlinné portfólio produktů.

Úspěch plant-based sektoru se buduje na chuti, dopadu produktů na životní prostředí a jejich zdravotních benefitů. „Věříme, že budoucnost patří rostlinnému stravování, a že tento trend přetrvá díky zájmu spotřebitelů a spotřebitelek o jejich zdraví a planetu. Chceme pokračovat v změně tradice jídla k lepšímu, což je důvod proč bude Upfield za tři roky 100 % čistě rostlinná společnost,” uvedl Sebastian Tolwinski, ředitel pro korporátní záležitosti a komunikaci střední a východní Evropy pro Upfield.

Foto: ProVeg Česko

Retaileři rozšíří nabídku plant-based produktů v Česku

Retaileři a výrobci potravin cílí na větší dostupnost, kvalitu a stejnou nebo levnější cenu alternativ v porovnání s živočišnými produkty. Správný směr vývoje pomohou určit inovace a nové technologie, které jsou klíčové pro nezbytnou transformaci globálního potravinového systému.

Zájem o výrobky rostlinného původu je totiž poháněn flexitariánsky se stravujícími osobami, které jedí maso občasně a chuť produktu je pro ně na prvním místě. „V plant-based sektoru se musíme posouvat dopředu mnohem rychleji. Tesco svým cílem zvýšit prodej rostlinných produktů o 300 % do roku 2025 reaguje na měnící se stravovací návyky nejen Čechů, a to skrze zdravější a udržitelnější nabídku sortimentu,” řekl Chris Gee, produktový ředitel CE Tesco.

V panelové diskuzi se retaileři zaměřili na důležitost vzdělávání spotřebitelstva o rostlinných výrobcích, což je obzvlášť v momentálně probíhající diskusi o názvosloví produktů týkající se stanoviska SZPI, které hrozí neoprávněnými sankcemi.

„Bohužel lednové stanovisko na webu SZPI stále visí a to i přes nedávný rozsudek krajského soudu, který dal za pravdu výrobci mléčných alternativ. Pravomocný rozsudek potvrzuje to, co říkáme již několikátým rokem, a to, že spotřebitelstvo není zmateno názvy rostlinných výrobků. Snaha o větší regulaci názvosloví ukazuje na lobbing mlékárenských a masných firem,” uvadí Martin Ranninger, ředitel ProVeg Česko.

Foto: ProVeg Česko

O konferenci New Food Forum 2023

Účastníci a účastnice konference New Food Forum měli šanci si letos vybrat i z interaktivních workshopů zaměřených třeba na marketing nebo rostlinné vaření. Lahodný rostlinný catering během celého dne zajistil Perfect Canteen a Cibule. Konference také představila výherce nejlepší rostlinné mléčné alternativy – Vegan Mousse od společnosti Müller, rostlinné alternativy cukrovinek – Lindt Vegan Bunny a rostlinné alternativy masa – Vuňák značky Garden Gourmet.

Foto: ProVeg Česko

Mezi partnery konference patří Upfield, Perfect Canteen, Cibule a Garden Gourmet, Semix, Frujo, V-Label, Ogilvy, Frujo, Limenita, Wunderman Thomson, Pábení, Semix a Vegetus. Více informací o konferenci naleznete na webových stránkách newfoodforum.cz.






architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě


Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli