Kvalitní sportovní oblečení pro ženy? Mania Fitness Wear


Rozhovor s podnikatelkami, které rozjely svůj byznys se sportovním oblečením převážně pro ženy, jsme tu ještě neměli. Všechno je jednou poprvé a tak pokud vás zajímá příběh Denisy a Terezy z Mania Fitness, určitě nepřestávejte číst.

Začneme klasickou, pro čtenáře důležitou úvodní otázkou. Co je to Mania?

Denisa: Je to nová česká značka se sportovním oblečením, zatím orientovaná hlavně na ženy. Připadalo nám, že na trhu chybělo oblečení v duchu posledních módních trendů a to jsme chtěly změnit. Sama jsem si při chození do fitka uvědomila, že cvičit několik let stále v tom samém střihu a barvě, je hrozná nuda. Ženy chtějí vypadat pořád dobře, nejen když jdou do kavárny nebo na disco. A na to cvičení toho neměly moc na výběr, což jsme chtěly změnit.

Důležitý aspekt naší značky je i to, že chceme vyrábět v Čechách a za etických podmínek. Spousta firem má dost kostlivců ve skříni, co se týče toho, jak se jejich oblečení vyrábí. Toho jsme se chtěly vyvarovat.

K tomu se určitě ještě dostaneme. Prozraďte, kdo a kdy přišel s nápadem založit si byznys s oblečením (nejen) pro pole dance?

Tereza: My dvě jsme se seznámily právě na kurzu pole dance a tam vznikla celá ta myšlenka. Shodly jsme se, že jsme obě nespokojený s nabídkou sportovního oblečení a tak vznikl nápad na produkt. Pak jsme si řekly, že ačkoliv má pole dance svá specifika, tím myslím, že musíte mít odhalené určité části těla, aby vám to neklouzalo z tyče, tak nechceme dělat oblečení pouze pro pole dance. První kolekce je tedy inspirovaná pole dance, ale do budoucna bychom se chtěly zaměřovat na více sportů.

Denisa: Takže dělat oblečení, které odpovídá potřebám i jiným sportům, tím, jak je navrženo. Ale kolekce, kterou teď máme, už se dá snadno zužitkovat i ve fitku, na aerobicu, na józe…

Tereza: … nebo na twerk.

Denisa: Já tomu neříkám sport (smích), ale ano, je to v současné době populární.

To by možná před pár lety někdo řekl i o pole dance…

Denisa: Myslím to z hlediska mnohostrannosti toho pohybu. Každopádně ještě k našemu oblečení. Může být třeba i na tanec. Jedním z kousků, který nabízíme, je i sukýnka inspirovaná těmi baletními, ale není udělaná tak náročně, aby si ji naši zákazníci mohli dovolit. Což je další věc, která je pro nás důležitá, aby to oblečení bylo přístupný.

Proč právě Mania?

Denisa: Protože pro nás je to mánie – pole dance, zdravý životní styl, láska ke sportu a teď už i naše práce. A my chceme, aby se to nadšení přeneslo i na naše zákazníky.

Jaká byla cesta od toho prvního nápadu založit si značku se sportovním oblečením, až ke spuštění e-shopu?

Denisa: Noo, nejdřív jsme se o tom bavily po cestě domů z tréninku, v tramvaji.

Tereza: Bylo to vlastně ve fázi, kdy jsem já nastupovala do nového zaměstnání jako zaměstnanec a říkala jsem si, že by bylo hezký někdy podnikat. Pak ta myšlenka pořád uzrávala…

Denisa: …a začaly jsme se o tom bavit u vína, kdy jsme se rozhodly, že obě začneme pracovat jen na částečný úvazek, abychom mohly podnikat. Přičemž já jsem měla jasno, že tradiční zaměstnání s pevně danou pracovní dobou není pro mě, takže už jsem byla rozhodnutá. Pracovala jsem v galerii jako manažerka, uvědomila jsem si, že mě ta práce vysává a nejšťastnější jsem večer při pole dance. A teď už se pevně věnuju pouze naší firmě a ještě české federaci pole dance.

Tereza: Pak jsme řešily samotnou výrobu. Kde by se to mělo vyrábět. Nakonec jsme došli k závěru, že v Čechách. Zjištovaly jsme i to, jak by to bylo v zahraničí, ale nakonec jednak tím, že je to u nás etický a jednak je to pro nás i jednodušší.

Denisa: Je pro nás i důležitý, abychom mohly dohlížet na tu kvalitu. Přemýšlely jsme, že to budeme vyrábět v Turecku nebo v Číně, chtěly jsme najít továrnu, kde ty podmínky budou opravdu dobrý. Ale pro nás, jako pro začínající podnikatelky, nebylo reálný se tam jet podívat, jak to tam ve skutečnosti probíhá. Nakonec jsme si řekly, že bude dobrý, když bude celá firma v Čechách, kde byla vždy velká textilní tradice a chceme na ní navázat.

Platí to tedy jak u toho šití, tak i u použitých materiálů?

Tereza: Ne všechny látky jsou vyráběné v Čechách, některé jsou italské, ale kupujeme už u českých obchodníků.

Denisa: Časem bychom chtěly mít naše vlastní materiály, vyráběný na zakázku, ale je to opravdu nákladný, takže se k tomu snad dopracujeme časem. Plánujeme ale ty italský materiály nahradit českým, který bude přesně podle našich specifikací. Pokud možno už příští rok.

A když se ještě vrátíme k tomu, kdy jste spustili ten eshop?

Denisa: Letos.

Tereza: My jsme vstoupily na trh koncem června, při příležitosti mistrovství České republiky v pole sport. Intenzivně pracovat jsme na tom začaly někdy v lednu.

Denisa: V lednu jsme se o tom začaly bavit, takže se nám to podařilo docela rychle.

To je na podnikání opravdu docela rychlý rozjezd. E-shop pole-mania je celý v angličtině, co vás k tomu vedlo?

Denisa: Pro nás bylo i technicky náročný mít e-shop v několika jazycích, kvůli funkcím apod., takže jsme zvolily angličtinu jako mezinárodní jazyk, protože jsme mezinárodní obchod. S Českou republikou se snažíme pracovat trochu jinak, být k lidem co nejblíž. Začaly jsme od pole dance studií, protože nám je to prostředí dobře známé. Naše oblečení si mohou v některých zákazníci přímo koupit, čímž zajišťujeme možnost přivýdělku i těm majitelkám studií. Účastníme se i různých sportovních akcí, kde je možné si naše zboží koupit. A navázaly jsme teď spolupráci i s jiným eshopem, který je v češtině. Takže pokud někomu nevyhovuje angličtina, bude si to moct objednávat tam. Dále pak oslovujeme fitness centra a další instituce. Takže náš e-shop je hlavně také pro zahraniční zásilky.

Takže vám obchod funguje i v zahraničí?

Tereza: Snažíme se, jde to ale samozřejmě pomalu, tedy pomaleji než tady v Čechách, kde mají zákazníci možnost se s námi potkat a oblečení si osahat. Oslovujeme i zahraniční studia, je to s nimi ale trochu na delší dobu.

Denisa: Prodáváme do Německa, do Švýcarska, na Slovensku. Navázaly jsme styky s nějakými polskými studii a taky v Rakousku. Problém je ten, že lidi o nás neví a intenzivně na tom pracujeme pouze my dvě. Takže jde vše pozvolna a zatím si nemůžeme dovolit nějakou větší marketingovou kampaň, která by nás mohla zahltit objednávkami, které bychom nezvládly odbavit. Jsme zatím v takové testovací fázi, kdy krůček po krůčku pracujeme na tom, abychom měly dobře vychytanou logistiku i kvalitu a dělaly to radši pomalu, ale dobře.

mania-intw-header

Pro čtenáře může být zajímavé zmínit také, jaké se ve vašem podnikání vyskytují úskalí…

Denisa: No, všeobecně je to česká legislativa, která mu moc nenahrává. Bohužel jsme ještě nezaložily politickou stranu, tak to snad někdo udělá a změní. Jinak někdy i lidská povaha, flexibilita. Práce s lidma není jednoduchá. Je to neustálý boj a optimalizace.

Tereza: Lidi musíte pořád kontrolovat, nemůžete se na ostatní spolehnout, musíte stále nad vším dohlížet a urgovat.

Denisa: Hlavně stále chceme, aby se firma rozvíjela, takže nemáme moc osobní život. Další věc je i to, že je těžké přimět lidi nakoupit zboží, když ještě nemáme vybudovanou značku. Lidé jsou hodně ovlivnitelní marketingem a my se nemůžeme srovnávat s velkýma značkama, jejich reklamama a ambasadorama, v podobě světoznámých sportovců.

Hodně jste toho už zmínily, ale kdyby jste měly vypíchnout, v čem je Mania Fitness Wear lepší, než jiné sportovní oblečení?

Denisa: My se snažíme, aby naše oblečení bylo opravdu inspirovaný ženama. Já to cítím tak, že ženy neměly až do minulého století moc přístup. Začaly se k němu dostávat až postupně, prosazovat si svoje práva, ale pořád tomu trochu víc vládnou muži i co se týče designu toho oblečení. Nedělá se to příliš tolik, aby se ta holka líbila. Ačkoliv se to poslední dobou už mění, stále mi to připadá takový maskuliní. A s tím chceme bojovat. Proto tedy ta inspirace ženama, jejich potřebama. Vymýšlíme modely, který nevypadájí dobře jen na těch, které mají už vypracovanou postavu bez tuku, ale aby se v tom cítil dobře i ten, kdo chce shodit, není se sebou spokojený a jde do toho fitka, tak trochu z donucení. My chceme, aby se díky tomu oblečení cítili líp.

Tereza: Snažíme se do modelů zakomponovat třeba i krajku. Zjišťovali jsme si, jaké jsou trendy na podzim obecně v módě, aby to vycházelo z těch barev. Asi to není pro každého, někomu to může připadat na cvičení příliš výrazný, ale to je to, co nám na tom připadá fajn. Mít tu možnost různorodýho výběru i na to cvičení.

Kde berete inspiraci na design oděvů a kdo je vlastně navrhuje?

Tereza: Jsme to my dvě. Ačkoliv ani jedna z nás není oděvní návrhářka.

Denisa: Já jsem designérka, ale ne oděvní. 🙂 Inspirace je pro nás asi hlavně naše fantazie. Nechceme mít tendenci kopírovat jiné sportovní značky. Proto se snažíme inspirovat i prací normálních módních návrhářů, tím co se objevuje na přehlídkových molech haute couture v Miláně, Paříži, New Yorku a přenést to na ty sportovní kousky.

Ty střihy přeci ale není jednoduché pak dát dohromady. Obzvlášť, když se jedná o funkční oblečení.

Denisa (se smíchem): My to nakreslíme a pak máme oděvní techničku, která to převede do reálného použití. Občas to 20x vrátíme. Ona nám na něco řekne, že to nejde, já jí na to odvětím, že to půjde, takhle se to opakuje třeba dva měsíce a pak už je to ono a jsme všichni spokojeni.

V návaznosti na to a když jsme byli i u toho twerku, mě napadá otázka – my jsme web zaměřený především na rapovou a street kulturu. Ačkoliv je pole dance nyní již oficiálním sportem, mnoho našich čtenářů jej z hudebních videoklipů vnímá především v té erotické formě. Jak se k tomu stavíte vy, jak to vlastně vnímáte?

Denisa: On je velký rozdíl v tom, jak to vnímají lidi, který se v tom nepohybujou a nevědí, co to pole dance ve skutečnosti je. Ten má ale několik podob. Dělí se to na sportovní pole dance, ve kterém se dělají mistrovství a jsou zde i ty tendence, dostat ho na olympiádu. Pak je taneční pole dance, kde se snaží uplatnit ta umělecká stránka, vyjádřit příběh, něco jako je contemporary lyrical dance. No a pak je exotický pole dance, kde se dělají ty erotický pohyby. Je o svádění. Když se dělají nějaký akce, tak to o tý erotice vůbec není. Já si ale myslím, že je to úplně v pořádku, když je tam nějaký ten dvojsmyslný aspekt, protože o tom tanec vždycky byl, o tom svádění. I valčík byl kdysi strašně kontroverzní, pokud u sebe ti dva stáli moc blízko. Máme sambu, máme tango, všechno jsou to erotický tance a nikdo se nad tím nepohoršuje. U toho pole dance je problém, že to mají lidé zakořeněný se striptýzem, mají předsudky. Pro někoho se striptérka rovná prostitutka, ačkoliv to tak nebývá.

Tereza: Já si myslim, že tím, jak je to spojené s tou strip clubovou scénou, tak to tomu až škodí, jak se to teď tlačí do toho sportu. Já když jsem začala chodit na pole dance, tak jsem ani v podstatě nechtěla chodit na gymnastiku. A myslím si, že je někdy chyba, že se z toho ta smyslnost vytrácí někdy. A naše oblečení určitě nemá být jen na to, se zakrýt.

To jsem chtěla zároveň dodat, že některé vaše kousky jsou i relativně vyzývavé.

Denisa: Protože my chceme oslovovat to ženství. Pole dance je pořád něčím zajímavej a šťavnatej.

mania-intw-web

A teď nám ještě prozraďte, co v dohledné době chystáte.

Denisa: Teď máme úplnou bombu! Pracovalo se na tom, testovalo se to a na Vánoce chystáme model se Swarovski krystalama. Ty se na to nastřelujou ultrazvukem, což je moderní metoda, která zaručuje, aby se to pak neloupalo. Je to celkem technicky náročný. To si myslíme, že bude teď velká věc. Jinak na příští rok chystáme normálně nové modely, chceme pracovat s dalšíma populárníma materiálama, výšivkama, průstřihama.

A kam chcete posunout dál váš obchod/podnikání?

Tereza: Tím, že budeme teď spolupracovat s tou jinou českou firmou, tak budeme mít výdejní místo, showroom a s ním i českej e-shop. Pak chystáme větší expanze na Slovensko, kde spolupracujeme s jedním studiem, který je z toho nadšený a chtějí nás zastupovat na celym Slovensku.

Denisa: Plus máme i časopis o pole dance kultuře, kterej je tištěnej i v online formě. A příští rok se chceme víc soustředit na web, kde budou články nejen o pole dance, ale i o zdravém životním stylu.

Tereza: Vlastně jsme nově zařadily i modely pro děti. Ty, co jsou dámské, jsme začaly dělat i v dětských velikostech, protože jsou i junioří kategorie ve sportu. A časem, až na to budeme mít dostatek prostoru, přichystáme něco i pro muže. To nám ale není tak blízký, musíme nad tím víc přemýšlet, vcítit se do nich, takže to až časem.

Denisa: Jinak bych ještě zmínila, že pokud někomu nevyhovuje třeba barva, nebo by chtěl něco na modelu upravit, stačí nám poslat třeba e-mail nebo zavolat. Snažíme se zákazníkům vyjít vstříc.

Tereza: A dalším naším produktem je Divine grip, což je tekuté magnesium na ruce. My jsme ho nechaly vyvinout přímo na pole dance, ale funguje skvěle i v gymnastice nebo horolezectví. Máme na něj velmi dobrý ohlasy. Je to ekologickej produkt, kterej se taky vyrábí v Čechách.

Zopakujte nám tedy prosím na závěr, kde všude mohou naše čtenářky a čtenáři pro svoje přítelkyně vaše zboží sehnat.

Denisa: Je to náš e-shop www.maniafitnesswear.com, a potom e-shop General Sports.

Tereza: Přes ten e-shop je možné si objednat s odběrem v Praze anebo potom v těch pole dance studiích v Praze, v Roudnici nad Labem, v Olomouci a taky na Slovensku v Žilině.

www.maniafitnesswear.com

pole-mania-web-sign






architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě


Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí