
Technologie 3D tisku jde stále kupředu a řada firem se snaží tento trend prosadit i ve svých odvětvích. Ať už jde o modelování domů nebo komponent pro auta, tato poměrně nenáročná metoda k tvorbě trojrozměrných produktů prakticky nemá hranice. Na této vlně se chce svézt i newyorský startup Beheld, který hodlá lidem takovou možnost nabídnout na zcela běžných místech.
Vize Beheldu, kterému šéfuje bývalá zaměstnankyně modního gigantu Michael Kors Kat Kinkeadová, spočívá v nasazení speciálních kiosků do nákupních center, respektive v jejich zpřístupnění na frekventovaných místech, kde se bude moci každý nechat trojrozměrně vymodelovat.
V praxi by to znamenalo, že člověk vstoupí do konkrétní budky, zapózuje a skener s několika senzory pořídí spoustu fotek z různých úhlů, které v mžiku spojí dohromady a vytvoří 3D model. Ten je pak možné sdílet s kamarády na sociálních sítích jako animaci. Za 40 dolarů si pak zájemci budou moci odnést svou unikátní zmenšeninu.
Beheld chce tuto vychytávku postupně vybudovávat jak po Spojených státech, tak po Evropě. Navíc se chystá také podpora různých „snapchatových“ efektů pro oslnění přátel v digitálním světě, jako například pózování během ohňostroje, v obklopení dýmu a tak podobně.
Nyní se nabízí otázka, zdali to bude přesvědčivě fungovat a zdali ti, co kiosek navštíví, nebudou muset čelit stejnému osudu jako Raj s Howardem v Teorii velkého třesku, kterým tato technologie zprvu příliš radosti nepřinesla.
foto: beheld3d.com