RECENZE: Venom je komiksovým zklamáním roku, které nezachrání ani Tom Hardy

Ještě než jsem šel do kina, abych se na nový komiksový blockbuster Marvelu podíval, donesla se ke mně zpráva, že za dosavadními velmi bídnými recenzemi filmu Venom stojí die hard fanoušci Lady Gagy, která v době premiéry uvedla film Zrodila se hvězda, v němž hraje hlavní roli a prý aspiruje na Oscara. Ti se údajně snaží Venoma zdiskreditovat, aby měl film jejich oblíbenkyně větší návštevnost. Spíš to ale vypadalo na interní “anti-kampaň” Marvelu proti němu samotnému, který se tak jen snažil ospravedlnit neúspěch svého nového velkofilmu. Nicméně jsem si nic dalšího o filmu nehledal a snažil se na něj jít s co možná nejmíň dopředu zkresleným názorem.

Asi nejotravnější věcí na celém boomu s komiksovými filmy jsou snímky, které údajně mají být jiné, temnější, drsnější nebo uvěřitelnéjší. Za posledních zhruba deset let se takových filmů nastřádalo mnoho, namátkou mě napadá Hancock, Deadpool nebo Suicide Squad. A snad žádný z těchto filmů se k výše zmíněným přirovnáním ani nepřiblížil. Stejně je to bohužel i s Venomen.

O čem to vlastně je

Příběh Venoma je o investigativním novináři Eddiem Brockovi, který kvůli svému egu a slepé honbě za úspěchem během jediného dne přijde o přítelkyni, práci i byt. To vše kvůli vyšetřování společnosti Life Foundation a jejího zakladatele Carltona Drakea.

Za nějakou dobu se do Brocka při vloupání do sídla společnosti dostane mimozemský symbiont – Venom. Ten má samozřejmě o dost jiné potřeby, než jeho lidský hostitel, z čehož plynou poměrně vtipné situace. Eddie zároveň nabude nové nadpřirozené schopnosti, díky kterým se může utkat s Drakem, v němž se taktéž usadil symbiont a s jehož pomocí chce získat nadvládu nad světem. Asi tolik k příběhu.

Špatné herecké obsazení

Venom se původně objevil jako záporná postava ve Spider-Manovi, kterou si ale čtenáři tak zamilovali kvůli jejímu černému smyslu pro humor, chuti po násilí a vnitřní rozpolcenosti, že se později dočkal vlastní komiksové série. Bylo to hlavně velké vnitřní charisma, díky kterému se stal Venom tak oblíbenou postavou. To ale bohužel jeho filmové ztvárnění absolutně postrádá.

Částečně je to kvůli představiteli Venoma, jehož ztvárnil Tom Hardy. A nejde ani o to, že by svou postavu hrál špatně, spíš se pro roli zkrátka absolutně nehodí. Většina jeho předešlých rolí byli agresivní, ale zároveň přemýšliví psychopati, které spojuje zajímavé a propracované pozadí. Zde ale hraje velmi plochou, prvoplánovou a v podstatě hloupou postavu. To stejné platí o představiteli záporáka Rizi Ahmedovi, o kterém by se dalo říct, že dobře zahrál špatně napsanou postavu. O zbytku hereckého ansáblu se nicméně nic moc pozitivního napsat nedá a za hlavním duem zaostává o pořadný kus.

Další nedostatky

Kromě výše zmíněných nedostatků hlavních postav se filmu dají vytknout další dvě zásadní věci. Za prvé je to scénář. Přimhouřit oko by i šlo nad několika logickými nedostatky, hlavní chybou ale je, že se soustředí na neustálé rozvíjení příběhové linky, místo aby chvílemi trochu zpomalil a třeba jen pracoval s atmosférou filmu nebo motivací postav. Celkově byl jakýkoliv pokus o “hlubší” myšlenku, kterou mimochodem od podobného filmu přece nikdo neočekává, zabitý až neskutečnou klišovitostí.

Za druhé, a to je pro mě opravdu smutné překvapení, tu byla jen velice průměrná vizuální stránka filmu. Postava Venoma, která v původním komisku skutečně působí děsivě, tady vypadá spíš jako Vetřelcův postižený brácha. Akční scény nudí a finální bitva byla odbytá během asi pěti minut. Škoda.

Hodnocení Banger.cz

Obecně se dá říct, že je Venom velkým zklamáním. Velký potenciál, co má hlavní protagonista a zároveň i jeho představitel Tom Hardy, byl skutečně extrémní a je opravdu smůla, že se s ním režisérovi Rubenovi Fleischerovi nepovedlo naložit lépe. Pozitivem zůstává několik vtipných scén a kupodivu dobrý spád filmu, díky kterému aspoň nebudete mít pocit, že jste v kině strávili osm hodin.

Dávám 5/10.