Proč se nákupní taška od IKEA stala módním fenoménem?


Švédskou nábytkářskou firmu IKEA jistě nemusíme nikomu blíže představovat. Tento skandinávský gigant navždy změnil průmysl bytových doplňků a ovlivnil interiérové návrháře po celém světě. A nejen ty. Znáte tašku Frakta? Podle názvu možná ne, podle obrázku ji už ale poznáte naprosto bezpečně. Tento klasický shopping bag je na světě už více než třicet let a na českém webu IKEY jej můžete pořídit za pouhých devatenáct korun. Lidé si v tašce pravidelně odnáší své nákupy z IKEY; taška je ale poměrně bytelná, tak proč ji nevyužít třeba při balení na dovolenou, že?

IKEA ovlivnila streetwearovou módu

Vzhled tašky se ale stal natolik ikonickým, že ovlivnil dokonce i renomované módní návrháře. V poslední době to byla například značka Balenciaga nebo blízký přítel Kanyeho Westa, návrhář Virgil Abloh. Ten stojí například za značkou OFF-WHITE a v současnosti zastává místo kreativního ředitele pařížského módního domu Louis Vuitton. Nacházíme se tedy v opravdu dobré společnosti.

Balenciaga přišla s vlastní verzí legendární tašky. A ani se tím nijak netajili. Jen ta jejich stála okolo padesáti tisíc korun. I Virgil tašku přepracoval docela obstojně. A na internetu se okamžitě strhla nová mánie mezi hypebeast komunitou. Lidé začali tašky masově kupovat a vytvářet si doma své vlastní, jedinečné kreace.

Máme tady masku na obličej, na zakázku upravené tenisky nebo bundu s ikeáckými rukávy. Tak co, pustíte se teď doma do vlastních kreací?





architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě