Philipp Plein a hip hop: Novodobý luxus


Philipp Plein

O tom, že rappeři milují luxusní módu, už všichni dobře víme. Tradiční evropské značky jako GucciLouis Vuitton nebo třeba Versace mají v jejich šatnících výsadní postavení.

Pokud jde ale o podstatně mladší designéry, tady hraje prim spíše streetwearová móda, protože cesta do tzv. high fashion je téměř zpravidla podmíněna dlouhými desetiletími tvrdé práce a budování jakéhosi společenského statusu. Přece jen je tady ale několik výjimek. Jednou z nich je právě Philipp Plein, v současnosti jednačtyřicetiletý módní návrhář z Mnichova v Německu.

Začátky

Pleinův styl byl vždycky hodně svébytný. Jeho designy začaly být poprvé více vidět okolo roku 2008 a daly by se docela dobře považovat za jakousi odpověď na styl Christiana Audigiera a jím designované značky Ed Hardy. Ta byla v předchozích letech velmi populární, ale tou dobou se začala jakoby vytrácet.

Plein začínal jako malý návrhář luxusních pelíšků pro psy, o něco později se přeorientoval na stejně tak luxusní interiérové doplňky. Jeho vlastní značka oblečení se původně zrodila už v roce 2004, ale všechno dostalo spád právě až o čtyři roky později. Už jeho první kolekce byla postavena především na klasických kožených army bundách, které doplnil o krystaly z dílny Swarovski. Klasické (a dost kýčovité) klišé, ale fungovalo to.

Hvězdy

Díky extravaganci jeho designů byla Philippova móda už od začátku pro rappery přímo ideální. On sám se ale pohyboval převážně mezi Německem a Švýcarskem, cesta za velkou louži tak pro něj byla poměrně složitější. Nejprve jsme v jeho designech mohli vídat třeba superstar ruského rapu jménem Timati. Autor hitu Welcome to St. Tropez pro Philippa také několikrát zapózoval v rámci oficiální kampaně.

V roce 2010 Plein otevřel několik prvních luxusních butiků: ve Vídni, Cannes nebo právě v Saint Tropez. Druhá vlna potom přišla o dva roky později, kdy otevřel své obchody v Moskvě, Berlíně, Dubaji nebo Miláně. Jeho móda začala být více vidět, a zvlášť lidé, kteří si potrpí na drahé kousky, se začali rádi předvádět v tričkách, které svou cenou často přesáhly i hranici deseti tisíc korun. U některých zvlášť šílených kousků se potom cenovky Pleinova oblečení klidně pohybovaly i v řádu statisíců.

Útok na Ameriku

Už to nemohlo trvat dlouho, Spojené státy Pleinovu módu prostě potřebovaly. Tedy minimálně komunita okolo rapu. V roce 2017 jsme mohli vidět jména jako Rae SremmurdRich The Kid21 Savage nebo Young Thug na Philippových přehlídkách a o něco později si jeho model vzal na sebe dokonce i náš starý známý Tekashi 6ix9ine.

Philippovi se holt daří. Aktuálně přebývá ve Švýcarsku a podle jednoho žebříčku by měl být 275. nejbohatším člověkem v této zemi. Když si uvědomíme, jaká je zrovna ve Švýcarsku ekonomika, je to docela úspěch, ne? Plein zkrátka a dobře skvěle reprezentuje všechno to pozlátko, které rappeři tolik milují. V tomhle je jeho móda podobná třeba kouskům od Versaceho.

Na druhou stranu se ale s jeho jménem nesetkáváme v textech rapových bangerů, jako je tomu třeba u značek typu Gucci nebo LV. Možná se ale jeho čas teprve blíží. U nás jsme v jeho kousích mohli často vidět třeba matadora scény El Nina, a i když ve skladbě vyjádřil ve smyslu, že jeho oblečení není příliš kvalitní, očividně se mu designy líbí.






architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě


Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli