Kith: Historie milovaného i nenáviděného brandu

Kith

Kith momentálně patří k nejsilnějším pojmům ve světě streetwearu. Tahle značka sice vznikla teprve v roce 2011 jako výrobce pánských tenisek, ale už o rok později se začala věnovat i návrhům oblečení. Opět jen pro muže. První dámská kolekce potom spatřila světlo světa až v roce 2015. Ale čekání se vyplatilo. Už kolekce pro jaro a léto 2018 byla odhalena přímo na newyorském Fashion Weeku. A to už je ve světě módy nějaká pocta. Aktuálně je brand vidět hlavně díky společné kolekci s italským módním domem Versace. Co stojí za tak kolosálním úspěchem?

Hodnoty

Podobně jako značky Supreme nebo Off-White se i Kith vyznačuje poměrně omezenou dostupností. Značka do dnešního dne otevřela pouze pět obchodů; z toho tři v New Yorku. Značku založil teniskový maniak Ronnie Fleg, který začínal jako prodavač v obchodě s botami, jenž patřil jeho bratranci Davidovi. Mezi jeho zákazníky patřily i prominentní hip hopové hvězdy formátu Jay Z-ho nebo Missy Elliott. Už tehdy Ronnie objevil svůj fenomenální vkus a schopnost odhadnout, co se bude líbit, a především za co budou zákazníci ochotni utratit svoje peníze. Tuto schopnost šikovně převedl i do svého budoucího obchodního modelu a vychází mu to skvěle.

Značka dodnes pracuje se streetwearovými zvyklostmi, i když často fušuje i do světa vysoké módy. Místo klasických čtyř kolekcí vydává týdenní dropy, které jsou zpravidla hned vyprodány. A nechybí ani široké portfolio nejrůznějších spoluprací. Krom již zmíněného Versaceho tady máme značky jako Coca Cola nebo dokonce Moncler.

Velké věci

Ještě donedávna jste si věci s visačkou Kith mohli zakoupit jen v jeho vlastních obchodech. Samozřejmě pokud nepočítáme nejrůznější resellery všude po internetu. Loňská kolekce se sportovní značkou Champion ovšem byla exkluzivně k dostání i na světoznámém nákupním portálu Net-A-Porter. Aktuální kolekci s Versace rovněž můžete zakoupit v buticích této legendární značky.

Značka Kith vlastně operuje na dvou různých bázích. Všechno je nakonec jen o nalezení ideální rovnováhy mezi vysokou módou a streetwearem. A na to je v roce 2019 opravdu ta nejpříhodnější doba. Značky jako Gucci (spolupráce s proslulým harlemským návrhářem Dapper Danem) nebo Louis Vuitton (nasazení Virgila Abloha do role kreativního ředitele) se očividně mohou přetrhnout, aby se světu pouliční módy dokázaly nějakým způsobem zavděčit.

Nenávist a láska

Kde vlastně ale končí hranice mezi streetwearem a luxusní módou? Za takovou bundu Kith x Versace zaplatíte více než 50 tisíc korun. I nezasvěcenému jedinci by se tak mohlo zdát, že jakákoli pomyslná hranice je už možná dávno smazaná. Kithu často lidi vyčítají vysoké ceny, protože jde o značku, která je na trhu teprve pár let.

To je docela logický argument. Ronnie Fleg má na druhou stranu v byznysu zkušenosti více než dvacet let. Přesně věděl, s jakým produktem je třeba přijít a jakou formou postavit marketingovou kampaň. Proč by se tedy měl jakkoli zdržovat? Navíc není zdaleka jediný s podobným přístupem. Podívejte se třeba na stále populárnějšího návrháře Philippa Pleina.

Oblečení Kith je bez nejmenších pochyb vysoce kvalitní. A cenu nakonec určuje jen zákazník. Tedy alespoň v dlouhodobějším měřítku.

architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě