Jak se prodává móda ve 21. století?

Snapbacks.cz

Již osmým rokem věnují spoluzakladatelé Robert Glos a Petr Gürth veškerou energii budování značky s módním oblečením Snapbacks.cz. Zásadní roli v cestě za úspěchem hraje podle jejich týmu orientace na zákazníka, jedinečnost a být rychlejší než světlo.

Začít podnikat není v dnešní době nijak složitou záležitostí. Oblast módy je ale vysoce konkurenční trh a byznys udržet a posouvat ho neustále kupředu není nic pro slabé hráče. Spoluzakladatelé Snapbacks.cz začínali v Česku v roce 2011 prodejem kšiltovek a byznys úspěšně rozšiřují o další módní kousky a unikátní značky. Co je podle nich základem úspěchu? Kromě zajímavé nabídky kvalitních produktů je dobré se řídit i následujícími body.

Dělejte něco, co nikdo jiný nedělá, a specializujte se

Jde o základní pravidlo dobrého marketingu, přesto se na něj občas trochu zapomíná. Úspěch tkví v originalitě a odlišení se. Když v roce 2011 eshop Snapbacks.cz začínal, zaměřil se zejména na prodej kšiltovek tzv. snapbacks, které v té době u nás nebyly téměř k dostání. Snapbacks.cz je zpřístupnil českému zákazníkovi, a ten si je již nemusel složitě objednávat ze zahraničí. Postupem času se e-shop Snapbacks.cz stal místem s největším výběrem kšiltovek, které nejsou jinde na českém trhu k dostání.

„Já sám jsem se zajímal hodně dlouho o tenisky i čepice, sledoval jsem, co letí v zahraničí, brouzdal jsem po eshopech a občas jsem pomáhal známým s nákupem. První kšiltovky, které jsme objednali pro Snapbacks.cz, byly kultovní značky Mitchell & Ness. Bylo jich asi dvacet a na tom, abychom je k nám dostali, jsme se dost nadřeli. Myslím, že od té doby jsme ušli pěkný kus cesty,“ říká Robert Glos, idea keeper a produktový manažer Snapbacks.cz.

Zajímejte se o svého zákazníka

„Náš zákazník, náš pán,“ je heslo známé již z dob Tomáše Bati, který bezpochyby věděl, jak na fashion byznys. Rozhodně to platí i dnes a úspěšné značky tomu rozumí. Cílem je si se zákazníkem vybudovat vztah, na základě kterého se bude rád vracet. Je důležité se zákazníkem správně komunikovat, pomoci mu s výběrem správného produktu a k oboustranné spokojenosti vyřešit všechny případné problémy či reklamace.

„Na zákaznické podpoře si zakládáme. Zákazník nás může kontaktovat nonstop mailem, telefonem, na webu nebo i na sociálních sítích a my zpravidla odpovídáme během chvilky. Právě nezvykle krátkou reakční dobu si hodně zákazníků cení. Prioritou je pro nás jim zajistit zážitek z nakupování. Personál je školen tak, aby uměl co nejlépe pomoci a konkrétnímu zákazníkovi doporučit vždy ten nejvhodnější produkt,“ vysvětluje Petr Gürth, ředitel Snapbacks.cz.

Přibližte se rychlosti světla

V dnešní době jsou lidé zvyklí mít vše hned, ať už je to odpověď na otázku ohledně dostupnosti zboží, doby dodání či informace o produktech samotných. Objednanou pizzu můžete mít doma do hodiny, tak proč byste měli na kus oblečení čekat týden? Neprodáváte-li módu šitou na míru či jinak přizpůsobenou konkrétnímu zákazníkovi, není důvod proces zbytečně zdržovat.

„Pokud u nás zákazník nakoupí ve správný čas, jsme schopni mu jeho zboží doručit již druhý den. Při nákupu také zákazník vždy vidí datum doručení, díky čemuž se vyhne netrpělivému a nejistému vyčkávání,“ popisuje Gürth.

Mějte osobitý styl

Díky osobitému stylu si zákazník značku lépe zapamatuje. Samozřejmě by měl jít ruku v ruce s cílovou skupinou.

„U nás jde z velké míry o komunikaci na sociálních sítích, zejména na Facebooku a Instagramu. Chceme zákazníkům a fanouškům ukazovat naše zboží, ale také chceme, aby se při tom bavili. Používáme emotikony, meme a snažíme se reagovat na aktuální témata. Jsme tak trochu punkoví, mluvíme jazykem naší cílové skupiny, baví nás to a vyplácí se to,“ zakončuje Gürth.




architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě