Český McDonald’s překvapuje limitovanou kolekcí triček. Co tím sleduje?

V srpnu slavil padesáté narozeniny legendární sendvič Big Mac, stejně jako by slavil i jeho vynálezce Jim Deligati. Dva plátky hovězího masa, speciální omáčka, ledový salát, chedar, okurky a cibule v třípatrové bulce se nezaměnitelně zapsaly jako ikona mezi hamburgery. Český a slovenský McDonald’s si jako narozeninový dárek připravily ještě jedno překvapení – limitovanou kolekci triček věnovanou právě Big Macu a módě uplynulých pěti dekád.

Zdroj: Official

„Mladá česká-slovenská móda je fenomén, máme spoustu nadějných lidí a nás baví je podporovat a pomáhat jim dostat se mimo okruh jejich fans. Z kolaborací s mladými umělci vzniknou vždycky unikátní kousky,” říká tisková mluvčí řetězce Zuzana Svobodová.

Ikona

O návrhy triček se postarala pětice mladých českých a slovenských návrhářů. Každé z triček je přitom věnované jedné dekádě hamburgerového fenoménu a tehdejší módě. Nechybí tak například volné střihy a pastelové barvy 60. let, o oslavu této dekády se postarala návrhářka Vanda Janda.

Za tričko s logem McDonald’s by v socialistickém Československu 70. let příslovečně „trhali ruce“ Miro Sabovi, návrháři slovenského původu. 80. a 90. léta vynikají barevností, o kterou se postarali Tereza Kladošová a Filip Hieke, a celou kolekci uzavírá tričko, jehož hlavním prvkem je recept na samotný Big Mac a jehož původcem je Jan Černý. Ten k celé spolupráci dodal:

Jsem rád, že velké firmy podporují mladé umělce a každý z nás mohl věnovat kolaboraci kus svého vlastního stylu.

Limitovanou edici triček je možné koupit od 1. prosince na Footshop.cz. Každý kus stojí 799 korun.

architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě