Antivir Hithitu končí. Vybralo se přes 26 milionů korun pro 162 projektů


Česko-slovenská crowdfundingová jednička na trhu Hithit.cz více než před rokem rychle zareagovala na kritickou situaci mezi českými a slovenskými živnostníky, kteří kvůli vládním opatřením museli přerušit či omezit své podnikání. S aktuálním rozvolňováním program Antivir od Hithitu končí.

Jsme rádi, že jsme mohli pomoci živnostníkům, kteří takřka ze dne na den museli změnit své životy. Program Antivir oslovil podnikatele z turistického ruchu, majitele restaurací, bister, kaváren, ubytování, kadeřnictví, barber shopů, také ty, které živí kultura, sport, provozují wellness a všechny ostatní, kteří byli ovlivněni nouzovým stavem. Za více než rok se vybralo přes 26 milionů korun. Nejúspěšnějšími projekty byly ostravské crossfitové centrum Colliery, které získalo přes 3,5 milionu korun, a středověký festival Blavicon, na který se vybralo přes 1,3 milionu korun,“ popisuje Aleš Burger z Hithit.cz.

Celkově se do projektu přihlásilo více než 310 projektů, z nichž cílové částky dosáhlo 162 projektů. Lidé jim poslali více než 26 milionů.

Hithit Antivir měl být hlavně formou rychlé pomoci pro podnikatele v krizi.  Na jaře loňského roku byla spuštěna první fáze a na podzim druhá. Lidé tak mohli vybrané projekty podpořit a v podstatě si předplatit služby tak, aby zachránili své oblíbené podniky a zajímavé projekty. V době rozvolnění v daném segmentu pak lidé budou moci své vouchery uplatnit. Peníze z projektů podnikatelé vracet nemusí, nejde o půjčku, ale o předprodej.

Jsme rádi, že jsme byli v Antiviru mezi prvními a šli jsme příkladem. Důvody, proč jsme portálu Hithit opakovaně využili, byly ekonomické, vyrovnat cashflow na zaplacení fixních nákladů, udržet pronájem a nezavřít,“ vysvětluje Lenka Němcová, spolumajitelka teplického rodinného podniku Cafe Schönau, který program Hithit Antivir využil hned třikrát. „Kampaň Hithitu nám pomohla i sekundárně, po otevření nám rozjela loňskou letní sezonu nad naše očekávání. Zákazníci si nepřišli jen vyzvednout své předplacené odměny, ale strávili u nás víc času, chodili opakovaně, přivedli s sebou další zákazníky,“ dodává.

Crowdfundingový portál Hithit.cz od spuštění v roce 2012 pomohl na svět stovkám projektů. Nejvýraznější kampaní a historicky nejúspěšnější je od internetové televize DVTV, které fanoušci poslali téměř deset milionů korun, v závěsu za ní je loňská kampaň pražského gymu Železná koule s necelými sedmi miliony, následují zlínští obuvníci Vasky s vybranými pěti miliony. Výrobci tenisek Bohempia získali téměř čtyři miliony korun, divadlo Jatka78 skoro dva a půl milionu, projekt Bezobalu přes milion korun, „botoponožky“ Skinners získaly také přes milion korun. Na Hithitu není neúspěšná kategorie, zalistování je zadarmo a tvůrci riskují pouze úspěch.

foto: archiv Hithit.cz






architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě


Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli