The Surge je další hrou pro milovníky Dark Souls (Recenze)

Pokud jste již na The Surge četli nějaké recenze, pravděpodobně se pro vás hned na začátku budu opakovat. Po celém světě tuto herní novinku přirovnávají k herní sérii Dark Souls. Tomuto srovnání jsem se chtěl vyhnout, ale bohužel to nelze. Stejně jako nedávný NiOh, tak i vývojáři The Surge se u Dark Souls silně inspirovali a herní systém je s ním téměř totožný. A co si budeme povídat, tento systém je čím dál oblíbenější a jeho fanouškovská základna se stále rozrůstá.

Věc, kterou se The Surge oproti Dark Souls liší je samozřejmě příběh. The Surge se odehrává v postapokalyptické budoucnosti a vaším úkolem je zjistit, co se vlastně stalo. Rozjezd je pomalejší, ale od poloviny hry začne příběh nabírat na obrátkách. Prostředí hry je pěkné a velmi detailně zpracované. Grafika by nevyhrála ocenění roku, ale rozhodně postačí a nijak vás nezklame. A na jak dlouho vás hra zabaví? Její dohrání vám zabere přibližně 35 hodin.

Pokud jste hráli Dark Souls, určitě víte, jak hraní probíhá. Snažíte se ujít co nejdelší vzdálenost aniž byste zemřeli. Když se vám to podaří, dorazíte k checkpointu, kde se vám hra uloží a vy můžete levelovat svou postavu. Uložením hry ale všechno mrtvé znovu obživne a vy se budete muset znovu probojovat i do míst, kde jste již byli. Masivní ruiny rozbořeného světa skrývají nejednu nástrahu a vy se musíte pohybovat opravdu opatrně, protože smrt číhá na každém kroku.

Částí hry, která stojí za zmínku je soubojový systém. Pokud proti vám stojí protivník, můžete si ho klasicky uzamknout, abyste ho měli stále na očích. Poté máte k dispozici dva typy útoků, slabší a silnější. Zajímavé je ale to, že před použitím úderu musíte zvolit část, kam chcete protivníka zasáhnout. Pokud zvolíte místo, kde je protivník slabší, úderem mu vezmete daleko více životu.

Pokud vás nepřítel zabije, ztratíte vybavení a musíte si pro něj dojít na stejné místo, na což máte omezený čas. Zabitím nepřátel získáváte materiál, který používáte na vylepšení jádra obleku. Za mínus bych označil určitě to, že si do hry nelze přizvat kamaráda. Vývojáři mohli zakomponovat kooperaci alespoň tak, jako je to například v NiOh. Věřím, že poté by hra byla ještě větší zábava.

The Surge je povedená hra. Je velice rozsáhlá a všechny mechanismy fungují, tak jak bylo v plánu. Za celou dobu hraní jsem se nesetkal s ničím, co by nefungovalo. FPS hry jsou stabilní a pro PS4 Pro hra nabízí režim, kde lze odemknout ještě více obrázků za vteřinu. Ozvučení a soundtrack krásně doplňují atmosféru zničeného světa.

Na závěr ale musím konstatovat, že hra stejně jako NiOh nebo Dark Souls není pro každého. Dohrání vás stojí spoustu nervů a počítejte s tím, že některé pasáže hry budete opakovat tak dlouho, dokud se je nenaučíte procházet se zavřenýma očima.